رئیس اداره زکات کمیته امداد فارس از جمع آوری ۲۸ میلیارد تومان ذکات در استان طی سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۲۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 12 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس با بیان اینکه فارس در سطح کشور از نظر میزان زکات جمع آوری شده توانسته مقام کسب کند ولی هنوز این رتبه اعلام نشده است، گفت: برای اولین بار در تاریخ جمع آوری زکات در فارس، در سال ۹۳ زکات فارس با ۳۵ درصد افزایش حجمی در مقایسه با سال ۹۲ مواجه شد.

وی اضافه کرد: تعهد کمیته امداد فارس برای زکات در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان بود که توانست آن را ۲۸ میلیارد تومان تحقق دهد و فارس توانست در زمینه زکات ۱۰ درصد از برنامه جلوتر باشد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد فارس بیان کرد: این افزایش حجمی در میزان زکات فارس در سال ۹۳ و جلو افتادن از برنامه پیش بینی شده، گویای این است که زکات در فارس از ظرفیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام خوشنویس با بیان اینکه برای فرهنگ سازی در زمینه زکات در سال گذشته برنامه های مختلفی دنبال شد، اظهار داشت: یکی از برنامه های روحانیون مبلغ زکات در سال گذشته تبلیغ خانه به خانه در زمینه زکات بود که طی مدت توقف خود در هر نقطه ای ضمن انجام سایر فعالیت های خود، صحبت مستقیم با چند کشاورز را نیز در برنامه خود قرار می دادند.

شیراز بیشترین مبلغ جمع آوری شده زکات استان را به خود اختصاص داد

وی ادامه داد: همچنین تبلیغات شکیلی مانند جزوه، بروشور، تابلو نویسی و از این قبیل انجام شد ضمن اینکه با ارتباط خوبی که با ائمه جمعه برقرار شد، آن ها در سخنرانی های خود به انتقال پیام زکات پرداختند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد فارس گفت: شهرستان های شیراز، مرودشت، اقلید، فسا، زرین دشت و خرامه به ترتیب جزو شش شهرستانی هستند که بیشترین آمار جمع آوری زکات را در استان داشته اند.

حجت الاسلام خوشنویس با عنوان اینکه برنامه های در نظر گرفته شده برای سال ۹۴ برنامه هایی مبتنی بر تجارب گذشته است، گفت: روحانیان و مبلغان زکات، که باید پیام زکات را به مومنین منتقل و ابهامات را در این زمینه برطرف کنند و زمینه ساز و تشویق کننده این امر باشند، در سال ۹۴، هزار و ۵۰۰ نفر خواهند بود که در مقایسه با سال گذشته ۴۱۰ نفر بر تعداد آن ها افزوده شده است.

سه هزار و ۵۰۰ عامل زکات در سال ۹۴ در استان فعالیت می کنند

وی افزود: عاملان زکات نیز که جمع آوری زکات و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن را عهده دار هستند در سال جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر خواهند بود که در مقایسه با سال گذشته تعداد آن ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد فارس بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ با ائمه جمعه، روحانیان موثر، اقشار تاثیرگذار و معتمدین استان برای بهره گیری از ظرفیت آن ها در زمینه زکات در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام خوشنویس با بیان اینکه در سال ۹۴ از ظرفیت ۱۵۰ روحانی مستقر و طرح هجرت نیز برای انتقال پیام زکات استفاده خواهد شد، گفت: با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی کمیته امداد ۱۰ روحانی را در روستاهایی که دارای خانه عالم هستند ولی این خانه خالی باقی مانده، مستقر می کنند که این روحانیان علاوه بر اینکه به سایر وظایف دینی می پردازند تمرکز ویژه ای نیز بر امر زکات داشته باشند.

وی اعلام کرد: تعهد کمیته امداد برای جمع آوری زکات در سال جاری ۲۸ میلیارد تومان است که امیدوار هستیم امسال میزان زکات استان به ۳۰ میلیارد تومان و حتی بیشتر نیز برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار