کد خبر: ۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸ 01 February 2015
رییس هیات بیماری‌های خاص استان البرزگفت: برای انجام کار بهتر و اثر بخش‌تر برای بیماران بیماری‌های خاص نیازمند کمک و همراهی سازمان های مردم نهاد (NGO ) هستیم .
به گزارش ايسنا امیر ارسلان رجبی، اظهارکرد: در اصل هیات بیماری‌های خاص تا به امروز (در کرج سابق و استان البرز فعلی) فعالیتی نداشته است ولی با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان دفتر این هیات به تازگی راه‌اندازی شده و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در حال شناسایی و برنامه‌ریزی برنامه‌های مختلف ورزشی برای بیماران این هیات هستیم.
وی افزود: برخی NGOها معرفی شده‌اند و در تلاش هستیم با مذاکره با این سازمانها، بیماران علاقمند به ورزش را به سمت هیات بیماری‌های خاص جذب کنیم.
رجبی ادامه داد: بیماران دیالیز، هموفیلی، تالاسمی، دیابت و پیوند اعضاء هیات بیماری‌های خاص را تشکیل می‌دهند که هر کدام از آنها ورزش‌های مخصوص به خود را انجام می‌دهند.
وی گفت: بیماران پیوند اعضا در دو بخش آقایان و بانوان ورزش‌هایی مانند دو ومیدانی‌، شنا، دوچرخه سواری، پینگ پنگ، تیراندازی، بدمینتون، بولینگ و تنیس را انجام می‌دهند.
رجبی اظهار کرد: بیماران دیالیزی در دو بخش آقایان و بانوان ورزش‌هایی مانند تیراندازی با تفنگ بادی، دارت، شطرنج و پینگ پنگ را انجام می‌دهند.
رییس هیات بیماری‌های خاص البرز ادامه داد: بیماران هموفیلی همان ورزش بیماران دیالیزی را انجام می‌دهند و نسبت به آنها یک رشته شنا را بیشتر دارند، ضمن آن که در این دسته بانوان حضور ندارند.
رجبی یادآورشد: بیماران تالاسمی در دو بخش آقایان و بانوان تیراندازی با تفنگ بادی، دارت، شطرنج ، پینگ پنگ و شنا را دارند.
وی گفت: بیماران دیابتی نیز در دو بخش آقایان و بانوان رشته‌هایی مانند دو ومیدانی، شنا، دوچرخه سواری، پینگ پنگ، تیراندازی، بدمینتون، بولینگ و تنیس را می‌توانند انجام دهند.
رجبی یادآور شد: رقابتهای ورزشی مختلفی در بهمن ماه برای ورزشکاران بیماری‌های خاص در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم موفق به برگزاری آنها شویم.
وی ادامه داد: علاقمندان به حضور در هیات بیماری‌های خاص می‌توانند به دفتر این هیات در مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج، طبقه فوقانی سالن دوهزار و 500 نفری مراجعه کنند.
به گفته رجبی، هیات بیماری‌های خاص البرز هر روز و در ساعات اداری پذیرای علاقمندان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار