کد خبر: ۲۱۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 25 April 2016
تابناک گیلان - اولين همايش معاونان و كارشناسان اجتماعي فرمانداري هاي استان گيلان با موضوع سرمايه هاي اجتماعي و نقش آن در كاهش آسيب هاي اجتماعي از سوي اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين همايش يك روزه كه 40 نفر از معاونان سياسي و اجتماعي و كارشناسان اين حوزه در فرمانداري ها و كارشناسان اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان حضور داشتند، مباحث مختلف فرهنگي و اجتماعي استان مورد بررسي قرار گرفت.

يونس رنجكش سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان روز دوشنبه در اين همايش با تأكيد به ضرورت شناخت بهتر آسيب ها و چالش هاي اجتماعي، از فرمانداري ها و كارشناسان اجتماعي و فرهنگي آنها بعنوان سربازان خط مقدم اين شناخت ياد كرد.
وي ادامه داد: شناخت مناسب از مشكلات مي تواند نقش مهمي در برنامه ريزي ها در راستاي اقدامات پيشگيرانه و درمان بيماري هاي اجتماعي داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه توجه به داشته هاي فرهنگي و اجتماعي به عنوان سرمايه هاي جامعه مي تواند در برنامه ريزي ها براي بهره وري مناسب از اين ظرفيت ها بسيار تأثيرگذار باشد، افزود: كارشناسان حوزه اجتماعي و فرهنگي بايد درك درستي از واقعيت هاي جامعه خود داشته و اين شناخت را براي برنامه ريزي به تصميم سازان منتقل كنند.
به گفته رنجكش، آسيب هاي توليد شده در هر جامعه اي اثراتش به همه برمي گردد پس همه بايد در اين زمينه احساس تكليف و مسئوليت كنند.
وي فرهنگ سازي و آموزش را از اقدامات مهم در اين عرصه عنوان كرد و خواستار فراگير شدن آموزش در جامعه شد.
رنجكش افزود: حساس سازي جامعه به مشكلات اجتماعي و تهديد خطرات اين مشكلات در زندگي افراد جامعه مي تواند آنان را براي همراهي در اقدامات پيشگيرانه و درمان بيماري هاي اجتماعي تشويق كند.
وي ادامه داد: استان گيلان با مشكلات مختلفي در زمينه آسيب هاي اجتماعي برخوردار است و براي عبور از اين مشكلات، بايد بتوانيم برنامه ريزي ها را بر اساس واقعيت هاي اجتماعي موجود انجام دهيم.
وي با اشاره به دير باز ده بودن برنامه هاي فرهنگي ياد آور شد: نبايد انتظار زود بازده بودن كاركردهاي فرهنگي در جامعه را داشته باشيم چون اين موضوع، غير ممكن است.
وي اعمال سليقه را براساس شناخت و درك فردي از مشكلات رسيدن به توسعه پايدار فرهنگي و اجتماعي در جامعه عنوان و اضافه كرد: در حوزه معرفت ديني و آموزه هاي آن، همه ابزارها براي رسيدن به جامعه ايده آل ديده شده و تنها حلقه مفقوده در اين زمينه عدم برنامه ريزي اصولي در برخورداري از اين آموزه هاست.
در پايان اين همايش از معاونان و كارشناسان اجتماعي و فرهنگي فرمانداري ها نيز با اهداي لوح، تقدير شد.
برگزاري كارگاه هاي آموزشي با موضوعات سرمايه اجتماعي و نقش آن در كاهش آسيب هاي اجتماعي و مديريت فرهنگي با نگاه شعار سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل توسط دو تن از استادان دانشگاه از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار