کد خبر: ۲۱۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 25 April 2016
تابناک گیلان - گیلان در راه دفاع از کیان اسلامی 3660 شهید نیروی زمینی – 47 شهید نیروی هوایی – 60 شهید نیروی دریایی و 15 شهید پدافند هوایی تقدیم کرده است.

ادعای امریکایی ها مبنی بر محدود کردن توان دفاعی و موشکی ایران بی ربط ، مضحک و غیر حقوقی است.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در یادواره 4 هزار شهید ارتشی گیلان که در مجتمع تفریحی - آموزشی زیبا کنار رشت برگزار شد با تاکید بر افزایش روزافزون توان دفاعی و رزمی نیروهای مسلح  کشورگفت : تلاش استکبار برای محدود کردن توان دفاعی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچگاه عملی نخواهد شد و فرزندان این ملت ادعای غیر حقوقی و دور از منطق دشمنان را با اتکاء به نیروی خودباوری و توان داخلی باطل می کنند.
امیر سرتیپ  عبدالکریم موسوی افزود : امنیت و اقتدار این سرزمین مرهون آمادگی کامل و توان بالای دفاعی نیروهای مسلح است.
وی با بیان اینکه  استکبار و ایادی سرسپرده اش به رغم ادعاهای پوچ و فریبنده رسانه ای شان مبنی بر اولویت بخشی به منطق در تعاملات بین المللی تصریح کرد : حوادث منطقه  بویژه در کشورهای اسلامی این ادعای دنیای استکبار را به سخره گرفته و نیات پلید و شیطانی صهیونیسم جهانی را برای همگان ثابت کرده است.
جانشین فرمانده کل ارتش عظمت و اقتدار کنونی ایران را مرهون خون پاک شهدا دانست و تصریح کرد : شهدا رهروان راستین مکتب خمینی کبیراند که درس مقاومت و پایداری را در ایران اسلامی نهادینه کردند و برپایی چنین یادواره های نام ویاد  این عزیزان را زنده نگه خواهد داشت.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز احیای روحیه شهادت طلبی و جانفشانی در راه حق را از ابتکارات امام راحل در راستای تاسی از مکتب عاشورا دانست و گفت : امام خمینی رحمت الله علیه با رهبری بی بدیل خویش آموزه های تعالی بخش اسلام ناب محمدی را در دوران معاصر بازخوانی و سد محکمی مقابل هرگونه تعدی و زیاده خواهی مستکبران ایجاد نمود.  
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ولایت مداری و حفظ فرهنگ شهادت طلبی  را ضامن دستاوردهای نظام اسلامی برشمرد.
امیر دریادار افشین رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال ارتش نیز در گزارشی به نقش نیروی دریایی در حفظ وارتقای امنیت دریای خزر اشاره و اضافه کرد : گیلان مفتخر است که در راه دفاع از کیان اسلامی 3660 شهید نیروی زمینی – 47 شهید نیروی هوایی – 60 شهید نیروی دریایی و 15 شهید پدافند هوایی تقدیم کرده است.
در ادامه محدثه روحی فرزند شهید حبیب روحی از شهدای مدافع حرم گیلان دلنوشته اش را خواند.
همچنین از تندیس و تمبر یادواره 4هزار شهید ارتشی گیلان رونمایی شد.
تقدیر از خانواده های معزز شهدا و برخی از ارتشیان پیش کسوت گیلانی نیز از دیگر برنامه های یادواره شهدای ارتشی گیلان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار