کد خبر: ۲۱۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 23 April 2016
تابناک گیلان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از اجرای 5 هزار و 931 پروژه بهسازی مسکن روستایی و 3 هزار و 216 واحد مسکن مهر شهری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های در حال احداث بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان با اشاره به اجرای 9 هزار و 246 پروژه مختلف عمرانی در سال گذشته در استان اظهار کرد: پروژه‌های مذکور از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به ارزش 6 هزار و 140 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی به ایجاد اشتغال موقت 27 هزار و 396 نفر با اجرای پروژه‌های مذکور در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد 5 هزار و 931 واحد بهسازی مسکن روستایی و 3 هزار و 216 واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در استان افتتاح شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه تهیه و بازنگری طرح‌های هادی به عنوان عالی‌ترین سند توسعه همه‌جانبه پایدار در روستاها از وظایف این بنیاد است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی، اجرای ساماندهی، زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری، پل، مبلمان روستایی، سنگ‌فرش و ... در روستاها به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اکبرزاده از مشارکت ثبت اسناد و املاک برای سنددار کردن عرصه و اعیان املاک روستائیان در داخل طرح‌های هادی روستایی خبر داد و بیان کرد: صدور سند در شهرهای با کمتر از جمعیت 25 هزار نفر با همکاری ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

وی به تفکیک و واگذاری اراضی با مشارکت منابع طبیعی در روستاهای گیلان اشاره کرد و گفت: تملک اراضی ملی در داخل طرح‌های هادی روستایی برای رفاه آسایش و تامین مسکن روستائیان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به ارائه طرح‌های لازم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیر مترقبه توسط این بنیاد، خاطرنشان کرد: ساخت خانه‌های مقاوم روستایی با بهره‌گیری از وام ارزان قیمت و نیروهای آموزش دیده نظارتی توسط روستائیان از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اکبرزاده به ساخت و عرضه مسکن برای اقشار کم‌درآمد روستایی و شهری از طریق مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: ساخت و عرضه مسکن مهر به صورت خود مالک و طرح 99 ساله و همچنین مسکن شهری با هدف برخورداری از طبقات جامعه با درآمدهای مالی متناسب به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران برای یک دوره 10 ساله تهیه می‌شود، اظهار کرد: تامین عادلانه امکانات و هدایت و توسعه روستاها از دیگر اهداف اجرای طرح هادی در روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان متذکر شد: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد مختلف مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی در قالب طرح هادی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار