کد خبر: ۲۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 21 April 2016
تابناک گیلان - با آغاز زمان رسمي تبليغات نامزدهاي دور دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از امروز (پنجشنبه) ، با نصب پوسترهاي تبليغاتي نامزدها، بار ديگر حال و هواي انتخاباتي در شهرهاي رشت و رودبار رونق گرفت.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، 10 نماينده به خانه ملت راه يافتند و تكليف دو نماينده شهرستان رشت و يك نماينده شهرستان رودبار، دهم ارديبهشت ماه جاري مشخص خواهد شد.
بر اين اساس، از آغازين ساعات امروز، نامزدهاي راه يافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم و هواداران آنها، تبليغات خود را در سطح شهر بويژه خيابان هاي اصلي و پر رفت و آمد شروع كرده و با نصب پوسترهاي تبليغاتي، شهرستان هاي رشت و رودبار بار ديگر حال و هواي انتخابات گرفت.
در همين زمينه رئيس ستاد انتخابات استان گيلان با اشاره به آغاز تبليغات انتخاباتي نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم اظهار كرد: تمامي احكام و مقررات مربوط به مرحله نخست انتخابات مجلس شوراي اسلامي، در مرحله دوم نيز جاري است.
محمد احمدي پور افزود: بر اين اساس ، مدت انجام تبليغات در اين دور از انتخابات نيز يك هفته است و تا ساعت هشت صبح نهم ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينكه فرآيند تبليغات 24 ساعت قبل از آغاز راي گيري متوقف خواهد شد، تشريح كرد: انجام هرگونه تبليغات از سوي نامزدها و هوادارانشان در اين مدت ممنوع است.
احمدي پور به برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دو حوزه انتخابيه رشت و رودبار اشاره و خاطرنشان كرد: در اين دو شهرستان، شش نامزد راه يافته به اين مرحله براي كسب سه كرسي باقيمانده استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي، با يكديگر به رقابت مي پردازند.
رئيس ستاد انتخابات گيلان با اشاره به اينكه در دو حوزه انتخابيه رشت و رودبار تعداد 643 شعبه اخذ رأي در نظر گرفته شده، افزود: از اين تعداد، 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.
وي همچنين با تبيين ديگر تمهيدات برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: تحويل تعرفه ها و صندوق هاي انتخابات از چند روز گذشته انجام گرفته و آمادگي لازم براي برگزاري با شكوه انتخابات وجود دارد.
استان گيلان با افزون بر 14 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه تكليف 10 نماينده، در هفتم اسفندماه سال گذشته مشخص شد و دو نماينده شهرستان رشت و يك نماينده شهرستان رودبار، با رأي مردم در دهم ارديبهشت ماه جاري به خانه ملت راه خواهند يافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار