سال ۱۳۹۵ فرا رسید، سالی که به عقیده کارشناسان می تواند بعد از حدود یک دهه سال خوبی برای اقتصاد کشور باشد. به گزارش تابناک گیلان، بندرانزلی در نخستین روزهای سال 95 شرایطی را تجربه کرد که مشابه آن را کمتر به خود دیده بود.
کد خبر: ۲۱۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 19 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک:
سال ۱۳۹۵ فرا رسید، سالی که به عقیده کارشناسان می تواند بعد از حدود یک دهه سال خوبی برای اقتصاد کشور باشد.

به گزارش تابناک گیلان، بندرانزلی در نخستین روزهای سال 95 شرایطی را تجربه کرد که مشابه آن را کمتر به خود دیده بود.






تصویر بالا مربوط به عصر روز سوم فروردین بوده و تصویر کمپ گردشگری شهرداری را می بینید و تعداد چادرهای نصب شده در این کمپ!

نکته عجیب آن است که در مقایسه با سالهای گذشته کاهش بسیار شدیدی داشته و همچنین سایر مراکز تفریحی مثل پارکها بسیار خلوت و فرو رفته در سکوت بود ، به طوری که شب های اول و دوم فروردین شهر بازی های انزلی و غازیان تعطیل بودند!

خیابان های انزلی نیز نشانی از نوروز نداشت و می توان برای عدم استقبال گردشگران از شهر بندرانزلی دلایل و بهانه های متفاوتی مطرح نمود.


چند کیلومتر آنطرف تر همه دلایل و بهانه ها زیر سوال رفت !

جایی که شاهد استقبال چشمگیر گردشگران بودیم ، جایی واقع در شهرستان بندرانزلی اما با مدیریتی مستقل که مسئولین بندرانزلی برایش تصمیم نمی گیرند و خبری از ژیان گُل گُلی و جیپ قدیمی پوشیده شده با چمن مصنوعی نبود!

جایی که به جای ساخت عمو نوروز غول پیکر نوروز خانه و نوروز بازار راه اندازی شد ؛ جایی که به جای تاسیس پارک بازی در دو قدمی رودخانه عمیق بدون حفاظ در محل هایی امن پارک بازی های شکیل راه اندازی شد و قبل از انجام هر کاری کمی در موردش فکر کردند!


البته منطقه آزاد انزلی نیز آنطور که باید مکان مناسبی برای گردشگری باشد ، نبوده اما مدیران این منطقه سعی کرده اند انگیزه های سفر به این منطقه را در گردشگران بیشتر کنند.

بازار های منطقه آزاد انزلی در مقایسه با بازارهای شهر انزلی از نظر کیفیت و قیمت ارائه اجناس به مشتریان تفاوتهای زیادی داشت ، همانقدر که بازارهای شهر انزلی روز به روز خلوت تر می شود بازارهای منطقه آزاد انزلی پر رونق تر شده و این خود می تواند اولین انگیزه برای سفر به این منطقه باشد.

برگزاری کنسرت در منطقه آزاد انزلی و تبلیغات وسیع آن و برگزاری مراسمات سنتی و دعوت از هنرمندان نام آشنا و محبوب از دیگر اقدامات منطقه آزاد انزلی برای جذب توریست بوده است ، اما با وجود اینکه شهر بندرانزلی هنرمندان بسیار زیادی را در خود پرورش داده است حتی یک جُنگ با حضور افراد بومی و شناخته شده هم برگزار نکرد!

می خواهیم از نگاه یک گردشگر شرایط انزلی را بررسی کنیم و به این نتیجه برسیم که آیا این شهر برای مسافرت مناسب است یا خیر؟

شهرداری انزلی برای جذب توریست در نوروز 95 چه کرد؟

مکانهای تاریخی این شهر که بتوان از آنها بازدید کرد، کدامند؟

مراکز تفریحی بندرانزلی مانند انواع پارک های مدرن کدامند؟

جاذبه های گردشگری مانند تله کابین و پیستهای ورزشی کدامند؟

تالاب انزلی بدون شک بزرگترین جاذبه طبیعی و خاص این شهر است، اما در سالهای اخیر در اکثر خبرگزاری ها خبرهایی مبنی بر آلودگی و نابودی این تالاب خوانده ایم و کمتر خبر مثبتی از آن دیده ایم، آیا چیزی از این تالاب مانده که برای دیدنش به انزلی برویم؟

آیا مشخصه ای در ساحل بندرانزلی وجود دارد که در ساحل دیگر شهر ها یافت نشود؟

همچنین سوال هایی دیگری که به یک جمله ختم می شود، «بروم انزلی از چه چیزی لذت ببرم؟»

متاسفانه در سالهای اخیر تقلید از کهنه ایده های شهر های دیگر مانند رنگ آمیزی ماشین های قدیمی در شهرداری انزلی مرسوم شده است، ساخت عمو نوروز غول پیکر چه جذابیتی برای گردشگران دارد؟ البته زحمات و خلاقیت هنرمندان جوان شهرمان قابل تقدیر است اما می توان از هنر این عزیزان در زمینه های دیگر بهره برد، مانند ساخت سه مجسمه زیبا در بلوار انزلی و ایده های دیگری که بعد از سیزدهم فروردین به انبار شهرداری منتقل نشوند!




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار