کد خبر: ۲۱۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 17 April 2016
تابناک گیلان - فرماندار آستارا از مراسم کلنگ زنی احداث پل ریلی خط آهن آستارا - آستارا با حضور مقامات عالی رتبه ایران و جمهوری آذربایجان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس شفقی ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور اعضای کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان در هفته جاری برای کلنگ زنی اتصال خط آهن آستارای ایران به آستارای آذربایجان بر روی رودخانه مرزی آستاراچای اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اولیه این پروژه ریلی با تخصیص کارگاه و معرفی پیمانکار و با جدیت کامل عوامل دست اندرکار دو طرف شروع شده و با اتمام آن دو کشور از طریق پل ریلی به یکدیگر وصل می شوند.

وی با بیان اینکه این پل به طول ۸۰ متر و سه دهنه احداث می شود گفت: مراسم کلنگ زنی احداث این پل ریلی در نوار مرزی دو کشور ایران و آذربایجان انجام می شود.

فرماندار آستارا افزود: با تکمیل راه آهن قزوین- رشت – آستارا کشورهای منطقه قفقاز و اروپا به اقیانوس هند و حاشیه خلیج فارس و همچنین کریدور شمال کشور به جنوب متصل می شوند.

شفقی تاکید کرد: راه آهن بین المللی گیلان و شهر مرزی آستارا بخش مهمی از طرح های ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال- جنوب است که توسعه بازرگانی کشور را به همراه دارد.

وی ادامه داد: با وصل شدن راه آهن آستارای ایران به آستارای آذربایجان و ایجاد ترمینال و بارانداز در شهرستان آستارا، میزان مبادلات اقتصادی و ترانزیتی و حمل و نقل دو کشور همسایه افزایش چشمگیری می یابد.

فرماندار آستارا افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، احداث هشت کیلومتر خط آهن در آستارای آذربایجان تا نقطه صفر مرزی و از آنجا به طول دو کیلومتر در محدوده تعیین شده در آستارای ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به اتمام می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار