کد خبر: ۲۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 16 April 2016

تابناک گیلان - گیلان دارای شهرها و مناطق زیبایی است که هر کدام از آنها مشکلاتی در پشت سرسبزی خود پنهان دارند.

آنچه از شهرهای گیلان دیده می‌شود سرسبزی و هوای پاک و لذت‌بخش است اما انبوه مشکلات پنهان هر کدام از شهرهای استان را آزار می‌دهد که نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

رودبار یکی از شهرهای وسیع و متنوع گیلان و در واقع پیشانی ورود به این استان از طرف قزوین است و در مسیر اتوبان تهران‌ـ‌رشت قرار دارد که مسافران و گردشگران برای سفر به گیلان از قزوین و تهران باید از شهر رودبار عبور کنند.


وضعیت شهر رودبار پس از زلزله سال 69

عضو شورای اسلامی شهر رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، وضعیت مبلمان این شهر را مناسب ندانست و اظهار کرد: کوچه‌ها و خیابان‌های شهر رودبار وضعیت خوبی نداشته و پیاده‌روهای آن فاقد موزائیک است.

ماشاالله سبزی‌سرخنی با بیان اینکه شهرداری رودبار بودجه و درآمد ندارد، تصریح کرد: از زمان زلزله سال 69 رودبار تاکنون شهرداری این شهر درآمد بودجه‌ای ندارد و منابع درآمدزایی نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر رودبار با اشاره به اینکه ساختمان‌های شهر پس از زلزله مذکور ساخته شده است، گفت: ساخت‌وساز جدیدی در این شهر انجام نشده است.

وی ادامه داد: رودبار را به عنوان شهر زیتون می‌شناسند و جای تأسف است از اینکه قلمه زیتون را از رودبار به شیراز می‌آورند.

سبزی‌سرخنی خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس و استاندار گیلان به شهر شکوفه‌های زیتون شد و گفت: توجه به وضعیت باغ‌های زیتون مهم است.

سایه سنگین ساخت تونل آزادراه بر زندگی مردم رودبار

وی به احداث راه‌آهن در مسیر رودبار اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد ایستگاه راه‌آهن در رودبار امری مهم است، زیرا فرزندان دانشجوی ما مجبور می‌شوند در منجیل و یا رستم‌آباد از قطار پیاده شوند که این مسئله برای دختران دانشجو مشکل‌آفرین است، بنابراین از مسئولان می‌خواهیم ایستگاه راه‌آهن در شهر رودبار احداث شود.

این مسئول، نبود شعبه تامین اجتماعی در شهر رودبار را از دیگر مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: تامین اجتماعی در لوشان، منجیل و رستم‌آباد نمایندگی و شعبه دارد، اما در مرکز شهر رودبار از این امر محروم هستیم و مردم برای انجام کار بیمه‌ای خود مجبور می‌شوند به شهرهای مذکور مراجعه کنند که از بعد مسافت برای برخی افراد مسن و ناتوان مشکل ایجاد می‌کند.

وی به وضعیت آزادراه رشت‌ـ‌قزوین در محدوده رودبار اشاره کرد و گفت: احداث باقی‌مانده 11 کیلومتر از آزادراه رشت‌ـ‌قزوین دغدغه مهم مردم شهر رودبار است.

سبزی‌سرخنی ادامه داد: سه گزینه برای آزادراه داریم، ابتدا اینکه دو کیلومتر از ابتدای ورودی خلیل‌آباد به پل بتنی پایین بازار تا مسیر اتوبان وصل شود و دوم اینکه با بسترسازی اطراف رودخانه سفیدرود می‌توان بخشی از آزادراه را با هزینه بسیار کم از این منطقه عبور داد، زیرا زمانی که مسافر به رودبار سفر می‌کند، می‌تواند این شهر را ببیند.

وی گزینه بعدی را عبور آزادراه از جاده اصلی با احداث پل تقاطع غیرهمسطح در دو طرف آن، عنوان کرد و افزود: کسانی که به گیلان عزیمت می‌کنند، می‌توانند از بالای پل عبور کرده و آنهایی که قصد خرید یا رفتن به تهران را دارند، به بازار خلیل‌آباد بروند.

عضو شورای اسلامی شهر رودبار با اشاره به اینکه در بازار خلیل‌آباد هزاران نفر در حال کسب و کار هستند، خاطرنشان کرد: اگر مسیر آزادراه از گزینه سوم انجام نشود مغازه‌های خلیل‌آباد و کسب و کار این منطقه تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مغازه سه نوبت اکنون فعال است، تصریح کرد: از هر مغازه در بازار خلیل‌آباد چندین خانوار نان می‌خورند، بنابراین نباید اقدامی صورت گیرد که منجر به تعطیلی مغازه‌ها شود.

سبزی‌سرخنی اضافه کرد: اکنون در مسیر آزادراه در حال احداث تونل هستند که یک‌هزار میلیارد تومان هزینه دارد ضمن اینکه ساخت این تونل به خانه‌های مردم خسارت وارد کرده و دیوار بسیاری از منازل ترک برداشته است.

وی با اشاره به اینکه برای انفجار کوه در حوزه منجیل به صورت مداوم تونل آن را مسدود می‌کنند، اظهار کرد: ساخت تونل 500 کیلومتری در مسیر آزادراه اکنون حتی به یک کیلومتر هم نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر رودبار ساخت تونل بزرگ آزادراه را مستلزم هزینه زیاد و نگه‌داری سخت دانست و گفت: اگر ادامه ساخت آزادراه از داخل اتوبان و یا بازار خلیل‌آباد باشد، می‌تواند از نظر اقتصادی موجب رونق منطقه شود.

توسعه‌‌نیافتگی؛ معضل بزرگ‌ترین شهر گیلان

وی در ادامه به عدم اجرای طرح‌های ملی در رودبار اشاره کرد و متذکر شد: در دولت‌های گذشته و فعلی هیچ طرح ملی در شهر رودبار اجرایی نشده و در واقع رودبار مظلوم‌ترین شهر گیلان است که هیچ اقدام ملی برای آن صورت نگرفته و مشکل دارد.

سبزی‌سرخنی رودبار را به لحاظ عدم توسعه‌یافتگی و اجرا نشدن طرح‌های ملی به شهر ارواح تشبیه کرد و یادآور شد: از مسئولان می‌خواهیم رودبار را از این وضعیت خارج کنند.

وی با تصریح بر اینکه نمایندگان مردم در شورای شهر رودبار خواستار توسعه و رونق این شهر هستند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم رودبار نظرات و خواسته‌های آنها را ارائه می‌دهیم، زیرا به مردم قانع خود قول داده‌ایم که برایشان کار کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر رودبار هنوز فاقد آب آشامیدنی سالم است، اظهار کرد: برای سد شهر بیجار که جزو شهرستان رودبار است، آب آوردند اما یک شاخه از انشعاب آب را به شهر ما اختصاص ندادند و می‌گویند باید در انتظار ساخت سد دیورش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان به شهر رودبار نگاه ویژه‌ای داشته باشند و زیرا شهرداری این شهر حدود 80 سال قدمت دارد اما در مقایسه با دیگر شهرهای گیلان از توسعه و آبادی عقب‌تر مانده است.

نصب تابلوهای کیلومتر‌شمار معضل رودبار

سبزی‌سرخنی با تصریح بر اینکه به نظر می‌رسد چهار شهر رودبار را از گیلان جدا کرده‌اند، گفت: لوشان، منجیل، رودبار و رستم‌آباد را از گیلان جدا کردند و زمانی که از قزوین به طرف گیلان سفر می‌کنیم روی تابلوی راهنما نوشته شده 170 کیلومتر تا امامزاده هاشم، و از مسئولان به‌ویژه استاندار گیلان می‌پرسیم آیا امامزاده هاشم دروازه این استان است یا پاچنار لوشان.

وی دریافت عوارض از مردم رودبار برای رفت و برگشت به این شهر را از مشکلات عدیده مردم خواند و افزود: بنده باید داخل خانه خودم کارهای اداری، درمان و... را انجام دهم زیرا باید برای رفت و برگشت هزینه عوارضی پرداخت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رودبار گفت: رانندگان خودروهای مسافرکشی از رشت به رودبار باید هزینه پرداخت کنند و از مسئولان می‌خواهیم مشکل دریافت عوارض از مردم کم‌توقع و پرتلاش رودبار را برطرف کنند.

وی نصب تابلوهای درج مسافت رودبار را زجرآور خواند و متذکر شد: در تابلوها به طور مثل نوشته‌اند که از قزوین تا لوشان، لوشان به منجیل، منجیل به رودبار، از رودبار به رستم‌آباد و از‌ رستم‌آباد به امامزاده هاشم چند کیلومتر است و ننوشته‌اند از قزوین‌ـ‌ امامزاده هاشم چند کیلومتر است.

سبزی‌سرخنی با اشاره به اینکه رودبار دارای 24 محله است، خاطرنشان کرد: رودبار به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین شهرستان گیلان است.

به گفته وی در رودبار سه بیمارستان وجود دارد که متخصص در آن نیست و بیشتر به عنوان یک مطرح است تا بیمارستان و امکانات لازم برای سرویس‌دهی به مردم را ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خیابان‌های شهر رودبار به اندازه خیابان‌های شهر رشت است اما مسئولان و نمایندگان مجلس توجهی به شهر ما ندارند و خواستار نگاه ویژه مسئولان به شهر رودبار هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار