دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز ايلام از دستگيري يك هزار و 144 قاچاقچي كالا و ارز طي سال گذشته در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 13 April 2016
دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز ايلام از دستگيري يك هزار و 144 قاچاقچي كالا و ارز طي سال گذشته در اين استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام،"علي نجات سليماني" در خصوص این خبر اظهار كرد: يك هزار و 108 فقره پرونده مربوط به قاچاق كالا و ارز سال گذشته در اين استان تشكيل شد كه از اين تعداد تنها يك پرونده مربوط به قاچاق ارز بود و مابقي به پرونده هاي قاچاق كالا تعلق دارد.
وي افزود: مهم ترين كالاهاي قاچاق كشف شده در اين استان شامل مسكرات، مواد محترقه، اقلام ضد فرهنگي، لوازم آرايشي و بهداشتي، دارو، دخانيات و مواد خوراكي بوده است.
دبير كميسيون هماهنگي، برنامه ريزي، نظارت و مبارزه با قاچاق كالا و ارز ايلام يادآور شد: يك هزار و 144 نفر در ارتباط با اين پرونده ها دستگير و به مراجع قضايي جهت سير مراحل قانوني معرفي و تحويل شدند.
سليماني با اشاره به اينكه يك باند توزيع كالاهاي قاچاق نيز سال گذشته در استان ايلام متلاشي شد، تاكيد كرد: قاچاقچيان كالا و ارز در اين استان پارسال به پرداخت 15 ميليارد و 313 ميليون و 874 هزار و 161 ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
وي گفت: پديده مخرب قاچاق كالا و ارز علاوه بر آثار سوء اقتصادي كه براي كشور به دنبال دارد به عنوان يك چالش جدي اجتماعي نيز حائز اهميت است.
مديركل انتظامي، امنيتي استانداري ايلام ادامه داد: قاچاق كالا موجب ركود بازار توليدات داخلي، تعطيلي واحدهاي توليدي و صنعتي و روند رو به رشد بيكاري مي ‌شود.
به گفته سليماني، براي مقابله با تهديدات اين پديده مضر بايد از ظرفيت تريبون هاي ائمه جمعه و جماعات، اساتيد دانشگاه ها، رسانه هاي ديداري و شنيداري بهره گرفت تا ضمن برشمردن مضرات استفاده از كالاي قاچاق و توجه دادن آحاد افراد جامعه مردم را به سمت بهره گيري از كالاهاي توليد داخل سوق دهيم.
وي مهم ترين راهكارهاي مقابله ايي مبارزه با قاچاق كالا و ارز را تقويت گلوگاه ها و پست هاي ايست و بازرسي به منظور كنترل دقيق و تشديد بازرسي و ايجاد هماهنگي با استان هاي همجوار براي تامين امنيت و برقراري ايست و بازرسي در مسيرهاي ارتباطي اعلام كرد.

وي همچنين نظارت مستمر دستگاه هاي ذيربط بر امور كنترلي در سطوح مختلف و برخورد جديي و سريع دستگاه قضايي و تعزيرات حكومتي با باندهاي كلان و اشخاصي كه در زمينه قاچاق كالا و ارز فعاليت مي كنند را در ريشه كني اين معضل حائز اهميت دانست./م




منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار