کد خبر: ۲۱۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۵ 13 April 2016
تابناک گیلان: شش بیمارستان آلاینده محیط‌زیست در رشت که پساب‌های خود را به رودخانه بیمار رشت می ریزند اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، «اصغر خودکار» در جلسه محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: رودخانه‌ها به‌عنوان شریان حیاتی در تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعتی و تکثیر آبزیان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورود مواد آلاینده اعم از فاضلاب‌های صنعتی و انسانی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود سبب شده تا این دو رودخانه به‌عنوان آلوده‌ترین رودخانه استان محسوب شوند. بطوری‌که آلایندگی ناشی از ورود فاضلاب به این دو رودخانه سلامت و بهداشت ساکنان مجاور را به خطر انداخته است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رشت ادامه داد: شش بیمارستان شهر رشت به‌علت عدم مدیریت صحیح سیستم تصفیه فاضلاب، نداشتن سیستم تصفیه فاضلاب مناسب و بالا بودن میزان برخی پارامترهای آلاینده بیش از حد استاندارد محیط زیست، موجبات آلودگی محیط‌زیست و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را فراهم کرده و با ادامه روند نامطلوب فعلی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بر محیط زیست تحمیل می‌کنند.

خودکار خاطر نشان کرد: اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با ابلاغ اخطاریه زیست محیطی به بیمارستان‌های مذکور برای احداث و مدیریت بهینه سیستم تصفیه فاضلاب و ارائه برنامه زمان‌بندی اقدام کرده است که پس از اتمام زمان اخطاریه زیست محیطی به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار