تابناک گیلان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر اینکه احداث سد شفارود آسیبی به جنگل‌های هیرکانی نمی‌زند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به جای مخالفت از سر بی برنامگی باید اقدام به کارهای کارشناسی کند.
کد خبر: ۲۱۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 12 April 2016
تابناک گیلان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر اینکه احداث سد شفارود آسیبی به جنگل‌های هیرکانی نمی‌زند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به جای مخالفت از سر بی برنامگی باید اقدام به کارهای کارشناسی کند.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح وضعیت سد شفارود و احداث این پروژه، گفت: با توجه به اینکه منابع آبی سد سفید رود نمی‌تواند در دسترس کشاورزان غرب گیلان قرار گیرد و از سویی، بستر کشاورزی در این منطقه بسیار مهیاست احداث سد شفارود از ضرورت لازم برخوردار و یکی از نیاز‌های غرب استان گیلان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر به علت کوهستانی بودن منطقه غرب گیلان و بارندگی های بسیار، آب فراوان و قابل توجهی در این منطقه روانه دریا می شود و متاسفانه کنترلی بر آن وجود ندارد.

وی افزود: باید توجه به تولید در عرصه کشاورزی یکی از سیاست‌های امروز کشور باشد و البته شعار سال جاری نیز همین امر را تداعی می‌کند لذا رونق کشاورزی ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: به منظور احداث سد شفارود کار کارشناسی در حوزه کشاورزی انجام شده، سازمان حفاظت محیط زیست هم برای رفع مشکلاتی که خود مطرح کرده باید اقدام به کار کارشناسی کند و از مخالفت و «نه» گفتن بدون استراتژی امتناع ورزد.

قربانی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نباید با مخالفت صرف، توسعه را در کشور محدود کند؛ همچنانکه کشورهای اروپایی با داشتن محیط زیست خوب، محور توسعه شده و صنعت دنیا را کنترل می‌کنند اما متاسفانه در سازمان حفاظت محیط زیست کشور ما به دلیل نبود استراتژی و برنامه موانعی بر سر راه توسعه قرار داده شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درختان هیرکانی نیز یکی از سرمایه‌های گران سنگ کشور است و در پروژه سد شفارود باید به آنها هم توجه کرد اما  یقینا این سد نمی‌تواند سبب از بین رفتن جنگل‌های هیرکانی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، احداث سد شفارود محل اختلاف سازمان حفاظت‌محیط زیست و وزارت نیروست که به گفته حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون به علت عدم توجیه فنی و اقتصادی برای تامین بآب شر، نظر سازمان محیط زیست در مورد سدشفارود تامین نشد اما جلالوندی از دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای گره گشایی از معضل سد شفارود خبر داده است./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار