کد خبر: ۲۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 06 April 2016
تابناک گیلان: رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: احیای دو رودخانه رشت نیازمند میلیاردها تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت در نشست خبری که عصر امروز( 17 فروردین) در محل شورای این شهر در رشت برگزارشد، از عدم حضور برخی از مسئولان استانی در تشییع پیکر شهید مدافع حرم که امروز در رشت انجام شد، انتقاد کرد و گفت: مسئولان وظیفه دارند در تشییع پیکر مطهر شهدا حضور پررنگ داشته باشند.

 

 وی بر تداوم راه شهدا تاکید کرد و گفت: خدمت رسانی به مردم جامعه از مهمترین راه‌هایی است که می‌توان قدم در راه شهدا گذاشت و آن را ادامه داد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز فرآیند احیای دور رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت در دوران کاری شورای چهارم، گفت: اقدمات موثری در حوزه مطالعاتی و عملیاتی عملیات احیای این دو رودخانه انجام شده است.

 

شیرزاد با بیان اینکه در احیای دور رودخانه رشت رو به جلو بودیم و اعضای شورا پیگیر این مسئله هستند، اعلام کرد: در سفر سال گذشته هیئت دولت به گیلان 50 میلیارد تومان برای احیای دو رودخانه رشت اختصاص داده شد که از کارگروه‌هایی در استانداری سر در آورد.

 

وی تاکید کرد: 50 میلیارد تومان برای احیای دو رودخانه کم است و مدیریت آن هم به شهرداری رشت داده نشده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: احیای دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد و نمایندگان گیلان در این زمینه باید به شهرداری رشت کمک کنند.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: احیای دو رودخانه رشت حرکتی برای حوزه سلامت مردم این شهر است.

 

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت خواستار مشارکت بیشتر اداره کل محیط زیست در احیای دو رودخانه رشت شد و اظهار کرد: اداره کل محیط زیست گیلان باید نظارت خود را بیشتر کرده و به شورای شهر رشت کمک کند.

 

نسبت به برخی از حوزه‌های عملکردی شهرداری رشت انتقاد دارم

 

محمد علی رفیعی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و ضمن نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری وظیفه حمایتی هم دارند.

 

 وی با بیان اینکه در مسائل کاری با کسی پیمان برادری نداریم، گفت: نسبت به برخی از حوزه‌های عملکردی شهرداری رشت انتقاد دارم واگر مشکلی ببینم تذکر می‌دهم.

 

رئیس شواری اسلامی شهر رشت در خصوص تغییرات پی در پی شهردار در شهر رشت، گفت: وقتی شهرداری به مدیران زیردستی خود احترام نمی‌گذارد نباید انتظار احترام داشته باشد.

 

وی یکی از موارد انتقاد شورا به شهردار رشت را تغییرات در سطوح مدیران شهرداری این شهر عنوان و اظهار کرد: تغییرات مکرر در سطح مدیران شهرداری در نهایت به اداره شهر آسیب می‌زند.

 

وی اذعان داشت: وقتی شهردار به تذکرات اعضای شورا پاسخ نمی‌دهد اعضا شورای شهر به نمایندگی از مردم می‌توانند شهردار را استیضاح کنند.

 

رئیس شواری اسلامی شهر رشت در خصوص نواقص طرح پیاده راه سازی شهر رشت نیز اظهار کرد: پول این پروژه به صورت کامل پرداخت نشده تا پیمانکار نسبت به رفع نواقص اقدام کند.

 

وی از برگزاری 46 جلسه علنی و تصویب 265 مصوبه در سال گذشته از دوران فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی رشت خبر داد و گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی 138 جلسه و کمیسیون‌های بهداشت، توسعه و عمران، ترافیک و فرهنگی واجتماعی نیز 24، 59، 26 و 42 جلسه برگزار کرده اند.

 

 رفیعی اذعان کرد: در سال 94 ، دو هزار و 596 نامه به شورای اسلامی شهر رشت وارد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار