کد خبر: ۲۰۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰ 03 April 2016
تابناک گیلان: نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی به ورود سالانه 500 هزار تن رسوب به تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: احیای تالاب انزلی به‌کندی پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن خسته‌بند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه سال 94 را به دلیل کاهش قیمت نفت به‌سختی پشت سر گذاشتیم اظهار کرد: سال گذشته مدیران تلاش ویژه‌ای کردند و این امر جای قدردانی دارد.

وی به وضعیت احداث راه‌آهن گیلان اشاره کرد و افزود: زمانی اعلام کردند راه‌آهن گیلان در سال 90 افتتاح می‌شود، بعد سال 92 اعلام شد و اکنون می‌گویند امسال این راه‌آهن به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌نظر نمی‌رسد راه‌آهن گیلان امسال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: طول مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی 205 کیلومتر است و احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت به‌تنهایی توجیه اقتصادی ندارد.

خسته‌بند، توجیه اقتصادی راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی را حمل سالانه 10 میلیون تن کالا و جابه‌جایی 3 میلیون و 500 هزار نفر مسافر خواند و بیان کرد: راه‌آهن قزوین ـ رشت باید به بندر انزلی ادامه پیدا کند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی در ادامه پرداخت مطالبات صیادان را از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال 94 ذکر کرد و گفت: 30 میلیارد تومان مطالبات پره‌های صیادی هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه احیای تالاب انزلی به‌کندی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: مواظب باشیم تالاب انزلی به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود.

خسته‌بند پرداخت اعتبارات برای احیای تالاب انزلی را بسیار کم عنوان کرد و یادآور شد: سالانه 500 هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود.

وی پرداخت اعتبارات پروژه کنارگذر انزلی را از جمله مطالبات خواند و اظهار کرد: قرار بود 50 میلیارد تومان برای پروژه مذکور اختصاص داده شود و این رقم به پنج میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما تاکنون ریالی برای احداث پروژه کنارگذر انزلی پرداخت نشده است.

*وضعیت احداث سد شفارود مشخص شود

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور به گزارش اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال از اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبری نیست و این مصوبات تاکنونی اجرایی نشده است.

محمود شکری خواستار مشخص شدن وضعیت اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در لایحه بودجه سال 95 شد و افزود: اگر اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همان لایحه بودجه است، این اعتبارات کاهش پیدا کرده و امکان اجرایی کردن مصوبات وجود ندارد.

وی خواستار مشخص شدن وضعیت پرداخت اعتبارات احداث سدهای لاستیکی در گیلان شد و بیان کرد: هنوز مشخص نیست سدهای لاستیکی در کدام شهرستان‌ها احداث می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث پروژه سد شفارود یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است، تصریح کرد: پس از 20 سال از آغاز احداث پروژه مذکور هنوز مجوز احداث سد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده و به دلیل انعقاد فاینانس با دولت چین به این کشور زیان پرداخت می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار