آیت‌الله صفایی بوشهری:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر سابقه طولانی و تاریخی پرشکوه در مبارزه بابیگانگان از هجوم پرتغالی‌ها تا مبارزه آمریکایی‌ها دارد.
کد خبر: ۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 13 April 2015
تابناک بوشهر: غلامعلی صفایی بوشهر ظهر چهارشنبه در آئین نکوداشت شهید شاخص سازمان بسیج سال ۹۴ شهید نادر مهدوی که در روستای بحیری از توابع بخش مرکزی دشتی برگزار شد، اظهار داشت: جهاد و شهادت در تاریج اسلام و آموزه های فرهنگ دینی ما مایه بقا، استقلال، سرافزاری و سربلندی است.

وی افزود: عدم جهاد و شهادت مایه تسلیم و سرافکندگی است این یک نگاه راهبردی در نظام اسلامی و تجربه تاریخی در عمود حیات بشر است.

صفایی بوشهری ادامه داد: هر جا جهاد در قبال دشمن نبوده روح ایستایی مقاومت نبوده و به تبع شهادت نیز نبوده است و اولین اثر عدم جهاد و شهادت تسلیم در مقابل دشمنان و سرافکندگی تاریخی بوده است.

وی بیان کرد: در تاریخ سیاسی جهان بسیاری از کشورها که در آنها جهاد و روح شهادت طلبی نبوده تسلیم دشمن شدند و در تاریخ جهان و حیات خود سرافکنده شدند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هند نمونه‌ای در تاریخ است که در جغرافیای نزدیک انگلیس حمله کرد و مقاومت نکردند، تسلیم شدند و آن تاریخ پر از جنایات انگلستان رقم زد ولی با ظهور گاندی حرکت جهادی شروع و مردم قیام و جانفشانی را پذیرفتند و استقلال بدست آوردند.

وی ادامه داد: اسلام نیز چنین است و در ایران نیز هرگاه دشمنان در مقابل ایران حمله می‌کردند و روح جهاد و شهادت وجود داشت آنجا پیروز می‌شدند و اگر نگاه جهاد و شهادت وجود نداشت ایران دچار بحران بیگانه می شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جهاد و شهادت مایه بقا، استقلال، سرافرازی، توسعه و پیشرفت است و نبود آن مایه سرافکندگی و ذلت است.

استان بوشهر چهار بار موفق به شکست استکبارگران شد

وی با بیان اینکه طبیعت جهاد و شهادت پیروزی است، خاطر نشان کرد: تاریخ استان بوشهر پر از فراز و نشیب بسیار بوده و چهار بار مورد حمله قرار گرفته و هروقت که عالمان دین حکم جهاد و شهادت می دادند سرداران بزرگ پیشگام شدند.

صفایی بوشهری شناسامه استان بوشهر را ولایتمداری و شهادت طلبی خواند و گفت: از درخت تنومند خون ریسعلی دلواری سرداران این خطه همچون مهدوی به ثمر نشست و شهید مهدوی محصول تاریخ ایمان، اسلام و مکتب اهل بیت و مجاهدت ، رشادت و مقاومت استان است.

وی یادآور شد: اگر می بینید تمام جهان در مذاکرات هسته‌ای پای میز مذاکره در مقابل ایران می‌نشینند، این سربلندی و عزت ایران اسلامی است این محصول اسلام، انقلاب و مجاهدت شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری است.

صفایی بوشهری بیان کرد: اگر می بینید فرزندان ایران، هئیت مذاکره کننده قدرت چانه زنی مقابل آمریکا و اتحادیه اروپا را دارد محصول شهادت شهدا، ریسعلی دلواری‌ها و مهدوی‌ها است.

وی افزود: اگر گروه ۱+۵ و تمامی کشورهای اغماری اینها به توافق در مقابل ایران مجبور می شوند و در مقابل ایران با نمایندگان مردم مطالب آنها را گوش بدهند و بپذیرند بواسطه همین شهدا است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: به همین خاطر جهاد و شهادت محصول آنها بقاع و سربلندی و این آغازی برای سربلندی مردم است.

وی اظهار داشت: ایران اسلام خورشیدی برای بیداری جهانی و آغازی است برای حاکمیت روح ایمان، معنویت و عدالت است.

در این مراسم استاندار بوشهر و معاونین، فرماندار دشتی، مدیر کل دادگستری استان، فرمانده سپاه امام صادق(ع) و فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی استان بوشهر و خانواده معظم شهدا و ایترگان نیز حضور داشتند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار