پدیده های نوظهور زیرپوست شهر؛
تابناک: در برخی موارد دریافت نیم سکه یا مبالغی که چندان با اصل کار خیر تناسبی ندارد، و این کار را زیرسوال میبرد، مشاهده است.
کد خبر: ۲۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 08 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، همسریابی یکی از دغدغه های جوانان و خانواده آنها برای آن دسته از جوانانی است که در سن ازدواج و تشکیل خانواده قرار دارند.

در گذشته با توجه به سنتی بودن بافت اصفهان، این روند از طریق ازدواج با فامیل یا نزدیکان و افرادی که از گذشته با خانواده در ارتباط بودند، صورت می گرفت اما کم کم و با گذشت زمان و کم شدن ارتباطات خانواده ها با یکدیگر و نیز تغییر سلیقه جوانان برای نوع آشنایی برای ازدواج خود ، روش همسریابی نیز متناسب با تغییر جامعه، دچار تغییر شد.

یکی از راه های همسریابی که سالهاست در شهر اصفهان رواج دارد و به نوعی دلالی در این امر به شمار می رود، معرفی دختران و پسران دم بخت به خانواده هایی که به دنبال همسر مناسب برای فرزند خود هستند.

البته این دلالی در نگاه اسلامی از این حیث که سبب ازدواج دو نفر با یکدیگر فراهم می شود چندان مورد نکوهش واقع نشده است اما از این منظر که دلالان در برخی موارد با پنهان کردن واقعیاتی از زندگی هر یک از طرفین منجر به تصمیمی عجولانه و غیرمنطقی می شوند.

البته این بازار دلالی در ازدواج سبب شده تا برخی با استفاده از عنوان "خیرخواهی" و تسهیل ازدواج جوانان با دریافت هزینه های هنگفت اقدام به دلالی برای معرفی زوج مناسب به خانواده ای که تقاضای خود را به این افراد عنوان می کنند، کرده اند.

یکی از خانم هایی که از طریق آشنایی با یکی از همین دلالان برای پسر خود اقدام به خواستگاری کرده است، می گوید: بعد از اینکه واسطه ما را با خانواده ای که اکنون خانواده همسر پسرم هستند، آشنا کرد از من یک سکه طلا مطالبه کرد.

حتی در برخی موارد دریافت نیم سکه یا مبالغی که چندان با کار خیر تناسبی ندارد، و اصل کار خیر را زیرسوال می برد، مشاهده است.

به تازگی نیز برخی از این افراد البته به صورت سازمان یافته تر در سطح شهر و بیشتر با مراجعه به مغازه هایی که فروشندگان آنها مجرد هستند، با صحبت کردن بسیار با فروشنده آقا از وی می خواهد که شماره تماس و اطلاعات خود را به او بدهد تا در صورت امکان مورد مناسبی را برای ازدواج به وی معرفی نمایند.

این شیوه که از سوی مراجع انتظامی رد شده است و آنها حتی دائر کردن مراکز همسریابی در شهر را خلاف قانون می دانند، به یک روش بازاریابی بیشتر شباهت دارد تا همسریابی.

وجود سایت های همسریابی که با یک جستجو در اینترنت لیستی بلندبالا از آنها پیش روی مخاطبان باز می شود نیز در حال انجام اقدامی مشابه این همسریاب‌ها هستند که هنوز اقدامی از سوی پلیس فتا برای فیلتر کردن آنها انجام نگرفته است و آنها همچنان به کار خود ادامه می دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار