عضو شورای ‌شهر شیراز گفت:با توجه به مصوبات رسمی و قانونی و چند باره برای انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس و سیمان به خارج از شهر شیراز و جلوگیری از خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست شهری، لازم است دستگاه‌های مسئول به‌صورت مستمر موضوع را پیگیری تا به سرانجام برسد.وی همچنین از اختصاص یافتن ۱۰۰ میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری تخت جمشید خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 06 April 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم؛ محمدرضا هاجری عصر امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به مصوبات رسمی و قانونی و چند باره برای انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس و سیمان به خارج از شهر شیراز و جلوگیری از خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست شهری، لازم است دستگاه‌های مسئول به‌صورت مستمر موضوع را پیگیری تا به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ‌شهر شیراز با اشاره به سفر اردیبهشت ماه 94 رئیس جمهور به فارس و شیراز گفت: این سفر بهترین فرصت است تا با همدلی و همزبانی تمام مدیران شهری و مجمع نمایندگان، در مصوبات سفر تکمیل و راه‌اندازی فازهای بعدی قطار شهری، احیای بافت‌های تاریخی، واگذاری بلندی‌های شهر به شهرداری و انتقال آب خلیج فارس به فارس مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان نماینده مرودشت مبنی بر اختصاص 100 میلیارد ریال در بودجه سال 94 برای حفظ و نگهداری تخت جمشید افزود: تقاضا می‌شود همانند این مبلغ نیز برای پروژه‌های حافظیه و سعدیه اختصاص یابد.

هاجری بیان کرد: براساس آمار سازمان میراث فرهنگی، پس از حرم احمد بن موسی (ع)، بیشترین بازدید از مجموعه حافظیه، تخت جمشید و سعدیه صورت گرفته است و این بازدید، به نوعی مطالبه و توقعات مردم را به نمایش می‌گذارد.

عضو شورای ‌شهر شیراز خاطرنشان کرد: راکد ماندن پروژه‌های مجموعه حافظیه و سعدیه بیش از این زیبنده شهری که می‌خواهد در زیارت و گردشگری در جهان سربلند ورود پیدا کند، نیست و بهتر است این دو مجموعه در مصوبات سفر ریاست جمهوری به صورت ویژه دیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار