کد خبر: ۱۹۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 07 March 2016
تابناک گیلان: ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: گیلان در بخش آلودگی خاک نقشه راه ندارد و مطالعات لازم در این خصوص باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، غلامعلی محمدپور امروز در جلسه محیط زیست استان گفت: اهمیت حفاظت از محیط زیست گیلان بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: رشد جمعیت، افزایش واحدهای صنعتی و افزایش منابع آلاینده آب در استان موجب شده‌ است که وضعیت محیط زیست گیلان هر روز بحرانی‌تر می شود.

محمدپور با اشاره به اینکه در جهت حفظ محیط زیست کشور سیاست‌های مناسبی در پیش گرفته شده است و لازم است در این مورد گیلان عقب نماند، ادامه داد: از نظر جمعیت گیلان جزء استان‌های پرتراکم کشور است و لازم است آمایش سرزمین در آن لحاظ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و....باید مشخص شود که از کدام اراضی استان باید استفاده شود و یا چه پروژه‌هایی با حفظ محیط زیست استان می‌توانند برای استان از نظر اقتصادی در‌آمد خوبی را به ارمغان بیاورند.

وی افزود: یکی از معضلات زیست محیطی در گیلان این است که برای میزان آلودگی خاک نقشه راه نداریم و باید مطالعات لازم در این خصوص از خاک لوشان تا آستارا در گیلان مطالعه شود.

محمدپور با اشاره به اینکه برای جلوگیری از افزایش منابع آبی استان لازم است،احداث تصفیه خانه‌های شهری و صنعتی جدی گرفته شد، گفت: برای سامان دادن دو رودخانه گوهررود و زرجوب مقرر شده بود کمیته‌های متعددی برای نجات این رودخانه‌ها دست به کار شوند، اما تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی در ادامه فقدان سیستم تصفیه‌خانه در بیمارستان‌ها را یکی دیگر از عوامل آلودگی منابع آبی استان عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در ایجاد تصفیه‌خانه‌ها از بخش دولتی بهتر عمل کرده است.

محمد پور یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی گیلان را آلودگی های بخش کشاورزی دانست و گفت: نیاز است بخش کشاروزی با آموزش به کشاورزان بر میزان مصرف سموم نظارت کند و همچنین با ترویج واریته اقدامات مناسبی در جهت حفظ محیط زیست استان از سوی بخش کشاورزی بردارد.

وی با تاکید برتسریع ساخت مرکز دفن زباله پسماند ویژه استان در رودبار گفت: ساخت این مرکز در سال 1390 مصوب شده است و هم اکنون دو نفر از سرمایه گذاران کشور برای ساخت این مرکز اعلام آمادگی کرده اند و لازم است استانداری نیز راههای دسترسی برای شروع این پروژه را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار