معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: تعداد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور در سال آینده به 23 هزار مرکز افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۹۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 06 March 2016

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: تعداد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور در سال آینده به 23 هزار مرکز افزایش می یابد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا جعفری روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد در ایلام افزود: اکنون 21 هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد در کشور وجود دارد که سال آینده دو هزار کانون دیگر به آنها اضافه خواهد شد.
وی به نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نگاه جامعه به مساجد باید تغییر کند و زمینه جذب بیشتر مردم به این اماکن متبرکه باید فراهم شود چرا که حیات واقعی در مسجد است.
جعفری اظهار کرد: اندیشه مردم بویژه جوانان باید از مسجد سرچشمه بگیرد چرا که مباحثی که در این اماکن مطرح می شود از قرآن و سنت است پس باید زمینه نقش آفرینی جوانان در مساجد فراهم و عمران معنوی مساجد باید توسط جوانان رقم بخورد.
وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی، هنری مساجد به عنوان حرکت ارزشمند فرهنگی با هدف احیا کارکردهای فرهنگی و تبلیغی در این امامن مقدس راه اندازی و رساندن مسجد به طراز اسلامی هدف اصلی این کانون ها است.
وی چاپ و رونمایی تمبر آیت الله شیخ محمد تقی مروارید را یک برنامه ارزشمند فرهنگی و تاثیرگذار در استان ایلام دانست و گفت: تکریم ایشان احترام به علما و تکریم اندیشه ها و روحیه های انقلابی است.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور افزود: این حرکت بزرگداشت انسان هایی است که با مقاومت و ایثار منشا بوجود آمدن تحول جهانی به عنوان انقلاب اسلامی شدند.

رونمایی از تمبر روحانی مبارز و انقلابی، آیت الله شیخ محمد تقی مروارید و تجلیل از 26 نفر از اعضای فعال کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام از دیگر برنامه های این آیین بود که با حضور استاندار ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کانون فرهنگی مساجد این استان برگزار شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار