مدیر کل بنیاد شهید یزد به مناسبت روز بزرگداشت شهدا؛
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به وجود 13 هزار و 425 شهید و جانباز در استان، گفت: بزرگداشت شهدا یک وظیفه عینی است
کد خبر: ۱۹۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 06 March 2016
 به گزارش تابناک یزد،"احمد ابراهیمی"  به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: این روز مصادف است با صدور فرمان 10 ماده‎‎ای امام راحل(ره) درسال 1358 در مورد تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی که در سال 83 بنا به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا در تقویم جمهوری اسلامی، نامگذاری شد.
وی تمام ایام سال را روز شهدا خواند و افزود: اقتدار امروز ایران اسلامی در دنیا به برکت خون و ایثارگری شهدا و جانبازان است لذا بزرگداشت یاد و خاطره شهدا یک وظیفه عینی است.
ابراهیمی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد گستره‌‌ای برای بسترسازی و فرهنگ‎‎سازی جهت نهادینه کردن این روز، تحقق این امر را نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه و همگانی دانست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان یزد دارای 3850 شهید، 754 آزاده و 9575 جانباز است که جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را تشکیل می‎‎دهد و با افراد تحت تکفل آنها حدود 65 هزار نفر را شامل می‎‎شود.
به گفته‎‎ای ابراهیمی، هر چند که برخی از خانواده‎‎های شهدای مفقود الاثر استان یکی از شهدای گمنام را به عنوان شهید خود مورد توجه قرار داده‎‎اند ولی استان همچنان دارای 123 شهید مفقودالاثر است.
این مسئول، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت، زنده نگه داشتن یاد شهدا، اعتلای جامعه در قبال ارزش‌‌های ایثار و شهادت و تلاش برای رشد و اعتلای مادی و معنوی زندگی جامعه هدف را از عمده اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عنوان کرد.
وی همچنین به تشریح روش‎‎های دستیابی به این اهداف پرداخت و از جمله این روش‎‎ها را برگزاری مراسم‎‎های گرامیداشت و یادواره‎‎ها و غیره ذکر کرد که با توجه به سبقه دینی یزد، جایگاه استان را در کشور برتر کرده است.
ابراهیمی در همین رابطه از تنظیم تقویم زمان بندی یادواره‎‎های شهدا و ابلاغ آنها به ادارات مربوطه در استان در سال جاری خبر داد و افزود: استان یزد در قالب طرح سپاس نیز اقدام به سرکشی از خانواده معزز شهدا کرده است.
وی حفظ قداست گلزار شهدا به عنوان دارالشفاء آزادگان را یکی از اقدامات بنیاد بیان کرد و افزود: در همین راستا نیز ساماندهی 273 گلزار شهدا را در برنامه‎‎های بلند مدت دنبال می‎‎کند.
ابراهیمی پیگیری نامگذاری معابر، میادین و مراکز فرهنگی به نام مبارک شهدا و جمع آوری، حفظ، نگهداری و معرفی آثار و وصایای شهدا را از دیگر اقدامات بنیاد شهید ذکر کرد.
"محمدحسن فاضلی" معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این نشست به تشریح برنامه‎‎های بزرگداشت روز شهدا پرداخت و تصریح کرد: سخنرانی مدیران بنیاد شهید در نمازهای جمعه استان، اعزام پیام آوران ایثار به مدارس استان، درختکاری، برگزاری یادواره شهدا، رونمایی از نقاشی شهید صدوقی و افتتاح کتابخانه شهید و شهادت یزد از مهمترین این برنامه‎‎هاست.
وی به فعالیت‎‎های آموزشی بنیاد شهید استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استان یزد 33 مدرسه شاهد در هشت شهرستان دارد که 9 هزار دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 1050 دانش آموز فرزندان شهید و ایثارگر هستند.
وی از کسب رتبه برتر کشور دانش آموزان مدارس شاهد استان در موضوعات مختلف خبر داد و گفت: دانش آموزان مدارش شاهد یزد با رتبه 74 درصدی در صدر قبول شدگان کنکور سراسری کشور با اختلاف 10 درصدی نسبته به استان دوم قرار دارند.
فاضلی همچنین از تحصیل 3500 دانشجوی شاهد در 60 مرکز آموزش عالی نیز خبر داد و افزود: استان یزد 214 نخبه ایثارگر دارد.
وی به اقدامات ورزشی بنیاد شهید استان نیز اشاره کرد و اظهار کرد: امسال 1520 همسر و فرزند شاهد و ایثارگر و همچنین خود جانبازان در اردوهای سیاحی زیارتی بنیاد شهید شرکت کرده‎‎اند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید برگزاری یکهزار یادواره شهید در استان و جمع آوری بیش از یکهزار سند از شهدا و ایثارگران در سال جاری را یادآور شد و افزود: همچنین سامانه پیامکی 30002526 برای دریافت بخش‌‌هایی از وصایای شهدا طراحی و راه اندازی شده است.
حجت الاسلام "صدر الساداتی" معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید استان هم از برگزاری طرح سپاس به منطور سرکشی و تجلیل از مقام شهدا و خانواده‎‎هایشان در سطوح هفتگی، منطقه‎‎ای و استانی خبر داد.
وی افزود: خوشبختانه در سال جاری از تمامی خانواده شهدا با حضور مسئولان استان سرکشی شده است.
دکتر "حسن پارسائیان" معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید استان هم به بیان خدمات سلامتی ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: این خدمات شامل خدمات بیمه‎‎ای، خدمات خاص، کمیسیون‎‎ها و غیره است.
وی در این باره خاطرنشان کرد: در سال جاری 51 جلسه کمیسیون مشاوره برای 964 نفر و دو جلسه کمیسیون درصد برای 400 نفر از ایثارگران برگزار شده است.
فارس، پارسائیان در پایان نیز با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران و والدین شهدا خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 3200 نفر از جامعه هدف تحت پوشش این طرح هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار