دبیر سابق پویش امید در گفت و گو با تابناک ؛
تابناک: پس از رد صلاحیت چهره های شاخص و شناخته شده جریان اصلاحات در سراسر کشور و به خصوص در شهر تهران، کمتر کسی بود که بتواند رای آوری کامل لیست امید را آن هم با رای بالای یک میلیون برای تمام افراد این لیست، پیش بینی کند.
کد خبر: ۱۹۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 03 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک:
پس از رد صلاحیت چهره های شاخص و شناخته شده جریان اصلاحات در سراسر کشور و به خصوص در شهر تهران، کمتر کسی بود که بتواند رای آوری کامل لیست امید را آن هم با رای بالای یک میلیون برای تمام افراد این لیست، پیش بینی کند.

به گزارش تابناک گیلان،
مهندس احسان علیزاده در گفت و گو با تابناک اظهار کرد: در حقیقت نتیجه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس همگان را غافلگیر کرد و گذر از انتخاب پوپولیستی و احساسی به انتخاب آگاهانه، دستاورد بزرگی است که باید مورد ارزیابی و بررسی جامعه شناسان قرار بگیرد.

دبیر سابق مجموعه پویش امید تصریح کرد: این انتخابات، در واقع انتخاب بین گزینه های ممکن بود نه گزینه های مطلوب و رسیدن به چنین تصمیمی نیازمند خردورزی و آگاهی بالایی است و این رفتار عقلانی هنگامی بروز پیدا می کند که جامعه به حدی از توسعه یافتگی سیاسی رسیده باشد.

علیزاده ادامه داد: از ديگر سو عملكرد هشت ساله دولت هاى نهم و دهم به عنوان يك دولت اصولگرا و حضور وزرا و چهره هاى شاخص حامى اين دولت در ليست شهر تهران ائتلاف بزرگ اصولگرايان را نيز ميتوان به عنوان مهم ترين عامل عدم توفيق اين ليست در تهران نام برد و البته بنده تبليغات ميدانى بيش از اندازه اين ليست در سطح شهر تهران را نيز به عنوان ضد تبليغ و تأثير گذار در شكست آن ها مى دانم.







این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اما معیارهای رای آوری در شهرستان ها در مقایسه با تهران متفاوت است ؛ شناخته شده بودن کاندیدا، حضور در سطوح بالای مدیریتی کشوری و استانی و یا بدنه اجتماعی قومی و طایفه ای را از میتوان از این دست معیارها نام برد و هرچه جمعیت حوزه انتخاباتی کمتر می شود نقش پارامترهای مذکور بیشتر می شود و با وجود بیش از ١٦٠ حوزه انتخاباتی تک نماینده و رد صلاحیت های گسترده به نوعی که ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و حامیان دولت تنها موفق به معرفی قریب ١٨٠ نماینده از ٢٩٠ کرسی شدند، نتیجه به دست آمده در شهرستان ها نیز ارزشمند است.

علیزاده افزود: به نظر بنده بحث رياست مجلس در مقطع كنونى، بحثى حاشيه اى است و در حال حاضر بايد تمام تمركز بر روى مرحله دوم انتخابات مجلس و تعيين سرنوشت ٦٩ كرسى باقيمانده گذاشته شود و هرچند كه در بعضى از اين حوزه ها عملا كانديدا اصلاح طلب و يا حتى مستقل هم وجود ندارند و رقابت بين دو كانديدا اصولگرا مى باشد ؛ طبيعتا جريان سياسى كه بعد از مرحله دوم بتواند حائز اكثريت كرسى هاى مجلس شود، سهم بيشترى در انتخاب رئيس مجلس آينده خواهد داشت.

علیزاده ، نتيجه انتخابات در تهران و اعتماد مردم به هر دو ليست اميد را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: این اعتماد مردم به لیست امید ، بار مسئوليت جوانان اصلاح طلب در سراسر كشور را سنگين تر مى كند. و راى ليستى مردم تهران را ميتوان به منزله چك سفيد امضا در نظر گرفت، چنانچه نمايندگان اصلاح طلبان و حاميان دولت مجلس آينده، در انتخاب اركان مجلس به نحوى عمل كند كه نتواند به مطالبات راى دهندگان پاسخ مطلوبى بدهند، در انتخابات هاى آينده ديگر شاهد چنين رأيى نخواهيم بود.

این فعال اصلاح طلب در پایان افزود: در همين راستا پيشنهاد من اين است كه جوانان فرهيخته اصلاح طلب در ٢٠ استانى كه انتخابات به مرحله دوم كشيده شده است، با همتى بيش از پيش در اين مرحله نيز حضور داشته باشد و مضاف بر اين چهره هاى شاخص اصلاح طلب على الخصوص آقاى دكتر عارف نيز مى توانند با سفر و سخنرانى به اين استان ها و حضور پيدا كردن در شهرستان ها، از كانديداى مورد وثوق حمايت معنوى خوبى بعمل بياورند و اميد است تا در دور دوم انتخابات مجلس دهم شوراى اسلامى توفيق به دست آمده در ٧ اسفند تكميل شود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار