تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک: دغدغه بیکاری؛ خصوصا در بین جوانان، آنها را وادار می کند که خود را به آب و گل بزنند تا به درآمد و شرایط مطلوبتر از معیشت برسند و یکی از راهکارهای جستجوی شغل این است که افراد از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق دیگر کوچ کنند.
کد خبر: ۱۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 02 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: دغدغه بیکاری؛ خصوصا در بین جوانان، آنها را وادار می کند که خود را به آب و گل بزنند تا به درآمد و شرایط مطلوبتر از معیشت برسند و یکی از راهکارهای جستجوی شغل این است که افراد از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق دیگر کوچ کنند.

به گزارش تابناک گیلان، در استان های مرکزی و پایتخت های سیاسی، مذهبی و گردشگری بنا به شرایط موجود اقتصاد، کار و اشتغال بهتر راحت تر در دسترس است ولی در برخی استان های کمتر توسعه یافته مثل گیلان ما بنا به دلایل جغرافیایی، طبیعی و یا حتی سرمایه گذاری های صورت گرفته؛ اوضاع برای اشتغال در شرایط نامطلوب تری قرار دارد.


طی دو سال گذشته دائما نرخ بیکاری و آمار و ارقام آن توسط استاندار محترم بیان شد که لااقل بهبود نسبی آماری را نشان می داد ؛ اما روز گذشته محمدعلی نجفی ، استاندار گیلان، آماری را برای هم استانی های ما بازگو کرد که برای نخستین بار در دو سال گذشته بود که اگرچه تلخ و زهر بود اما راست بود بود قابل باور.






 استاندار گیلان صبح دیروز در کارگروه اشتغال گفت: نرخ بیکاری گیلان در 9 ماه منتهی به آذرماه 5 پله صعود کرد.

دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان بنابر گزارش مرکز آمار ایران در 9 ماهه امسال 11.5 درصد است گفت : استان گیلان با این نرخ بیکاری با 5 پله صعود نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جایگاه 13 کشور قرار دارد.

دکتر نجفی همچنین نرخ مشارکت را در این مدت 41.9 درصد عنوان کرد و افزود :گیلان از نظر نرخ مشارکت رتبه سوم کشور را کسب کرده است و این شرایط می تواند زمینه بهبود اشتغال و کاهش هرچه بیش تر نرخ بیکاری را مهیا کرد.

وی به ایجاد 38 هزار و 690 شغل در استان تاکنون اشاره و تصریح کرد : ایحاد اشتغال در پیکره نظام اداری ودولتی افتخار نیست و باید اشتغال را هرچه بیشتر به سوی بخش خصوصی سوق دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پیگیری از سوی دستگاه‌ها و دبیرخانه کارگروه در کاهش نرخ بیکاری استان تأکید کرد و افزود : در سال جدید باید از رتبه 16 عبور کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها از 2.5 سال قبل سیر صعودی ایجاد اشتغال در حال رشد است گفت : علیرغم همه‌ی مشکلات موجود در نظام پرداخت تسهیلات بانکی این رشد یک موفقیت برای استان است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار