رئیس امور بنگاه ها، شوراها و توسعه مشارکت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: 44 هزارپروژه عمرانی ملی و استانی از برنامه زمان بندی عقب هستند.
کد خبر: ۱۹۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 01 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد رضا رستمی سه شنبه دردومین همایش منطقه ای آموزش ترویجی مشارکت عمومی وخصوصی با حضوراستان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: ازاین تعداد چهارهزار پروژه ملی و 40هزار پروژه آن استانی بوده که جدول زمان بندی آنان 60 درصد تاخیر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارهای دولتی برای اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام کافی نیست دولت تصمیم به واگذاری این پروزه ها گرفته و امکان ارائه تخفیف 70 تا 80 درصدی در مناطق محروم فراهم شده است.

رئیس امور بنگاه ها، شوراها و توسعه مشارکت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهارداشت : با توجه به اینکه بسیاری از پروژه های عمرانی دارای توجیه اقتصادی نیستند باید با بکارگیری شیوه هایی آنها را اقتصادی کرده و هزینه قیمت تمام شده را کاهش داد که این موضوع در قانون برنامه ششم نیز پیش بینی شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: کشورهایی که از نظر درامد سرانه و ثروت سرامد هستند سال های زیادی است که اجرای پروژه های عمرانی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده اند.

وی اضافه کرد: این کشورها از نظر مالی و توان اجرا مشکلی برای آغاز و اتمام این پروزه ها نداشته اند اما از توان بخش خصوصی خود برای پیشرفت و افزایش ثروت استفاده کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار