یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در عرصه رسانه و مطبوعات استان فارس 14 اسفندماه در لارستان رقم می‌خورد تا این استان برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات خود را بشناسد.
کد خبر: ۱۹۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 01 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: 14 اسفندماه در لارستان رقم می‌خورد تا این استان برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات خود را بشناسد.

اواسط آذرماه فراخوان نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس در لارستان اعلام شد تا علاقه‌مندان و روزنامه‌نگاران استان آثار خود را در بخش‌های حرفه‌ای، ویژه و پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مهلت اولیه این جشنواره تا 20 دی ماه اعلام شد.

به گفته دبیر اجرایی نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس در مهلت اولیه 80‌اثر از نقاط شرق، شمال و مرکزی استان فارس به جشنواره ارسال شد و با توجه به استقبال از این جشنواره، مهلت ارسال اثر تا 10 بهمن‌ماه تمدید شد.

انتخابات پیش رو سبب شد که تاریخ برگزاری جشنواره نیز تغییر کند و از 30 بهمن ماه به 14 اسفند موکول شود تا این هفته روزنامه‌نگاران استان فارس شاهد رخدادی بزرگ باشند. علی‌اصغر رفعت‌حقیقی، رئیس اداره ارشاد لارستان آثار ارسالی به جشنواره را بالغ بر 400‌اثر می‌داند که این امر سبب شد مرحله داوری جشنواره تحت نظارت عالی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

جمشید جعفرپور نماینده منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با حضور در دبیرخانه جشنواره از روند برگزاری جشنواره اطلاع یافت و درباره فعالیت‌هایی که در فضای رسانه‌ای این شهرستان انجام شده است، گفت: علاوه بر حضور مطبوعات قوی در لارستان این شهرستان در زمینه رادیو و تلویزیون نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی افزود: در تیرماه سال 92 و بعد از ماه‌ها رایزنی و پیگیری 7 طرح بزرگ صدا و سیما در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش با حضور قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای کشور و مدیر کل وقت صدا و سیمای فارس به بهره‌برداری رسید که این دستآورد بزرگ سبب شد تا بسیاری از مشکلات این حوزه در سطح منطقه برطرف شود.

این طرح‌ها که به گفته جعفرپور با هزینه‌ای افزون بر 65 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده شامل ایستگاه پرقدرت موج متوسط رادیویی لارستان است که با راه‌اندازی ایستگاه موج متوسط رادیوئی 365 هزار نفر از مردم منطقه تحت پوشش صدای ایران و صدای استان فارس قرار گرفته و 95 درصد مردم لارستان و خنج و گراش از صدای جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شدند.

راه‌اندازی دو ایستگاه ماهواره‌ای تلویزیون در بخش صحرای باغ و روستاهای هرم و کاریان نیز از جمله آن 7 طرحی است که جعفرپور به آن اشاره کرد که با افتتاح این دو ایستگاه مشکل دریافت شبکه‌های تلویزیون داخلی تا حد بالایی برای بخش صحرای باغ و همچنین روستاهای هرم و کاریان از توابع بخش جویم برطرف شد.

سامانه پخش تلویزیونی دیجیتال که در چند سال اخیر در کشور گسترش یافته یکی از راه‌هایی است که به گفته کارشناسان پوشش صددرصدی آن می‌تواند نقش مهمی در کاهش استفاده و تماشای ماهواره داشته باشد. نصب سامانه دیجیتال در شهرهای لار، اوز، گراش و خنج مردم این شهرها توانستند به‌عنوان نخستین شهرهای استان فارس از 20 کانال تلویزیونی و 16 کانال رادیویی با کیفیت مطلوب و عالی دیجیتال بهره‌مند شوند.

ظرفیت رسانه‌ای لارستان سبب شد که دی‌ماه امسال دفتر خبری این شهرستان با لینک مستقیم به صدا و سیمای مرکز استان ارتباط پیدا کند که به گفته محمد اثنی عشری 4 میلیارد ریال از محل ماده 180 برای افتتاح دفتر خبری لارستان هزینه شده بود.

دفتر خبری لارستان که فعالیت خود را از سال 82 آغاز کرده برای نخستین‌بار امکان ارتباط مستقیم با مرکز استان را پیدا کرد که اثنی عشری امید دارد با تجهیز دفتر خبری لارستان به استودیو تحول رسانه‌ای در این شهرستان کامل شود.

مسئول دفتر خبری لارستان بیان کرد: در حال حاضر سه شهرستان فسا، جهرم و لارستان از امکان لینک ارتباط مستقیم صدا و تصویر با مرکز استان برخوردار هستند.

در منطقه گراش نیز به گفته جعفرپور اعتبار 500 میلیون ریالی برای تکمیل دفتر خبر صداوسیمای این شهرستان اختصاص یافته که به زودی با تکمیل آن خبرهای این شهرستان بازتاب داده می‌شود.

گسترش و توسعه دفاتر خبری و رسانه‌ها در شهرستان‌ها را می‌توان یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی شهرها دانست که با بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن شهر در کنار بیان مشکلات می‌تواند سبب توسعه شهرها و شهرستان‌ها شود. در این میان لارستان با وجود رسانه‌های محلی فعال و فعالیت‌هایی نظیر جشنواره مطبوعات جایگاه ویژه‌ای در استان فارس دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار