کشف 1.5 میلیون انواع ترقه غیرمجاز در تبریز و دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی در تبریز از مهمترین اخبار حوادث در 24 ساعت گذشته استان است.
کد خبر: ۱۸۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 29 February 2016

کشف 1.5 میلیون انواع ترقه غیرمجاز در تبریز

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی از کشف یک و نیم میلیون عدد انواع ترقه غیرمجاز در تبریز خبر داد.

علیرضا هنردوست امروز در تبریز اظهار داشت: یک باند شش نفره که در یکی از کارگاه‌های اطراف شهر تبریز اقدام به تهیه و تولید مواد محترقه غیرمجاز می‌کردند از سوی نیروهای پلیس کشف و متلاشی شد.

وی افزود: اعضای این باند قصد داشتند این مواد محترقه را در روزهای آینده و در آستانه چهارشنبه آخر سال در شهرهای استان آذربایجان شرقی توزیع کنند که با تلاش عوامل نیروی انتظامی قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی افزود: از این باند علاوه بر کشف یک و نیم عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز، مقادیری مواد اولیه تولید این نوع مواد خطرناک و دستگاه بسته‌بندی ضبط شده است.

هنردوست گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 میلیون عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شده و عوامل مرتبط به مقامات قضایی معرفی شده است.


رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی در تبریز

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که اقدام به انتشار مطالب کذب علیه یکی از شهروندان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

محسن محمودی امروز در تبریز اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج محتویات تهدید آمیز موجب آبروریزی، آزار و اذیت وی شده بودند که پیگیری پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات تخصصی پلیسی، محل نشر اکاذیب شناسایی و فرد بارگذار مطالب در شبکه اجتماعی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

وی در ادامه بیان داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه هر چند منکر ارتکاب بزه بود ولی با توجه به ادله و مدارک موجود در پرونده راهی جز اقرار نیافت و بیان داشت با توجه به اینکه شاکی خود اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه یکی از افراد در این شبکه اجتماعی می‌کرد و با چند بار تذکر دادن از اقدام خود منصرف نشد به منظور انتقام گیری، اقدام به انتشار مطالب علیه وی کرده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: به کاربران توصیه می‌شود نحوه استفاده صحیح از اینترنت را یاد گرفته و در استفاده از آن ضمن احترام به مرزهای قانونی و عرفی موجبات مزاحمت و هتک حیثیت سایر افراد جامعه را رقم نزنند.

وی گفت: پلیس فتا در تمام شبانه روز آماده همکاری‌های مردمی بوده و با آدرس سایت CyberPolice.ir (پلیس فتا، همراه امین شما در فضای مجازی)آماده خدمت رسانی به کلیه کاربران حوزه فضای مجازی است.


فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز خبر داد
کشف 77 هزار نخ سیگار قاچاق در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 77 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توسط ماموران کلانتری 16 محققی خبر داد.

 فرهنگ نوروزی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پلیس با دریافت خبری مبنی بر جابه‌جایی و دپوی محموله سیگار قاچاق در یک مغازه در منطقه‌ای از تبریز، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: ماموران کلانتری 16 محققی پس از اطمینان از صحت موضوع، با گشت‌زنی‌های نامحسوس، متهم را در حال جابجایی سیگارهای قاچاق شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران پس از دستگیری این فرد و در بازرسی از مغازه وی، 77 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

نوروزی با تاکید بر لزوم هوشیاری جمعی و آگاه‌سازی عمومی در برابر پدیده قاچاق، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده، برای بررسی تخصصی و سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی استان شد.

این مقام انتظامی در آسیب‌شناسی موضوع، علل اصلی ارتکاب به این گونه جرایم را انگیزه مالی و سود جویی افراد دانست.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: افزایش ثبات امنیت اقتصادی و برخورد با سودجویان در برنامه پلیس با جدیت دنبال می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس در افزایش امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی جامعه خود پویا و نقش اثربخش داشته باشند.

همسویی پلیس با ارزش‌های دینی و اخلاقی، مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز، گفت: همسویی پلیس با ارزش‌های دینی و اخلاقی، مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد.

نوروزی، ضمن اشاره به اینکه اصل و اساس وجودی پلیس بر پایه مردم بوده و پلیس از میان مردم و برای مردم است، خاطرنشان کرد: اقتدار پلیس زمانی معنا پیدا می‌کند که متناسب با ارزش‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی جامعه باشد و همین همسویی ارزشی، مشارکت بیشتر با مردم را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه همسویی پلیس با ارزش‌های دینی و اخلاقی، مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد، گفت: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در زمینه تامین و حفظ نظم و امنیت تاثیر بالایی داشته باشد و آحاد مردم باید به این نیرو کمک کنند.

نوروزی با اشاره به این موضوع که تقویت باورهای دینی یکی از بهترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در این زمینه ائمه جمعه و جماعات و مبلغان مذهبی بیشترین نقش را دارند.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از حمایت‌های ائمه جمعه و جماعات پیرامون فرهنگ‌سازی صحیح در سطح جامعه، خواستار توجه بیشتر به امر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان در مراسم و سخنرانی‌ها شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با تقدیر از عملکرد خوب کارکنان این شهرستان در برخورد با مخلان نظم و آسایش عمومی، تصریح کرد: کارکنان پلیس از ولایتمدارترین افراد جامعه هستند که این موضوع را بارها ثابت کرده‌اند و همین نیز باعث اقتدار روزافزون آنها و در نتیجه دلگرمی مردم شده است.

دستگیری سارق داروخانه و موبایل فروشی‌ها در ملکان


فرماندهی انتظامی شهرستان ملکان از دستگیری سارقی که از یک واحد داروخانه و پنج فروشگاه موبایل فروشی سرقت کرده بود خبر داد.

سهراب شفقی امروز  در ملکان اظهار داشت: در پی شکایت مدیر یکی از داروخانه‌های شهرستان مبنی بر سرقت انواع دارو و وجه نقد از داروخانه وی، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در تحقیقات اولیه با به دست آوردن سرنخ‌های لازم، سارق را شناسایی و وی را دستگیر کردند که متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت از داروهای کمیاب از داروخانه اعتراف کرد.


فرمانده انتظامی شهرستان مرند:
سارق کش روزنی و جیب‌بری در مرند دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری عامل کش روزنی و جیب‌بری با هفت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

علی طاحونی امروز در مرند اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خرد به روش‌ کش روزنی و جیب‌بری در شهرستان مرند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 12 امام (ره) مرند با انجام اقدامات پلیسی و به دست آوردن سرنخ‌های لازم متهم را که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بود را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به هفت فقره سرقت جیب‌بری و کش‌روزنی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.


فرمانده انتظامی شهرستان جلفا خبر داد
کشف بلور و شیشه‌جات قاچاق در شهرستان جلفا

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از کشف محموله 450 میلیون ریالی شیشه‌جات و بلور قاچاق خبر داد.

کاظم دهقانی امروز اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان جلفا برای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا با تشدید اقدامات کنترلی و انجام اقدامات پلیسی به یک دستگاه کامیونت مظنون شده و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد 917 کارتن حاوی 11 هزار و 456 عدد بلور و شیشه‌جات جمعاً به ارزش 450 میلیون ریال کشف و راننده خودرو را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا بر ضرورت مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا در این شهرستان تاکید کرد و شماره تلفن 110 را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و پلیس معرفی کرد./فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
اين بخشى که اضافه کرديد عاليه کاش تو صفحه اصلى کار کنيد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :