کد خبر: ۱۸۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 24 February 2016


فرهنگیان کشور در دوره های مختلف انتخابات از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران علاوه بر همکاری با برگزارکنندگان انتخابات، از طریق ارتباط با دانش آموزان و خانواده های آنان، نقش برجسته ای در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا کرده اند.

فرهنگیان در 37 سال گذشته و در برگزاری 34 انتخابات، همواره یار و یاور برگزارکنندگان انتخابات بوده و در این عرصه حضوری تاثیرگذار و فعال داشته اند و علاوه بر آن، در آشنا سازی مردم نسبت به فضای موجود و شرایط حاکم در آستانه انتخابات نیز نقش آفرین بوده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز البرز در آستانه هفتم اسفند روز برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به منظور تبیین جایگاه ممتاز معلمان، با دعوت از مدیران آموزش و پرورش استان البرز به بررسی این موضوع پرداخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این میزگرد در خصوص مشارکت حداکثری مردم و تاثیر آموزش و پرورش در این امر مهم، گفت: همچنانکه امام راحل فرمودند از بین قوای سه گانه ای که نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند، قوه مقننه از جایگاه خاصی برخوردار است تا جائیکه به فرموده ایشان 'مجلس در راس امور است'.

خسرو ساکی افزود: یک مجلس قدرتمند، مقتدر و توانمند در اداره کشور نقش آفرین است و تاثیر آن روی عملکرد قوی مجریه و قضائیه نیز قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: مشارکت در انتخاب نمایندگان و انتخاب اشخاصی که مجلس را تشکیل می دهند، اگر مقتدر باشند باعث بهبود امور کشور و اگر ضعیف باشند موجب اختلال درامور کشور می شود.

وی بیان کرد: اکنون در حالی که چهار طرف کشور ما به نوعی درگیر مشکلات نظامی هستند، ایران در این منطقه تبدیل به یک جزیره ثبات و آرامش شده و برای حفظ این امنیت مشارکت مردم در همه عرصه ها تاثیرگذار است.

ساکی مشارکت مردم در انتخابات نشانه حمایت آنان از نظام دانست و گفت: از بعد بین المللی نیز این مشارکت باعث تحکیم نظام و نشان دهنده پشتوانه مردمی آن است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز در این خصوص گفت: به فرموده امام راحل مجلس خانه ملت است و نشان دهنده آن است که همه موارد در خصوص ملت و فضائل آنان با مشارکت شان در مجلس انجام می شود و هرچه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، حضور نمایندگان بهتر شده و نظام و انقلاب ما را تحکیم می بخشد و به قوای ملت و دولت ما قدرت می بخشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز گفت: در حضور حداکثری مردم در انتخابات، آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک بین دولت و ملت است و بیشترین حلقه اتصال حاکمیت و نظام با ملت و مردم و توده جامعه، محسوب می شود.

عبدالکریم رستمی افزود: رکن رکین آموزش و پرورش از آغاز نهضت امام خمینی (ره) و شکل گیری انقلاب و پیروزی آن، نقش بی بدیل و بی نظیری داشته و با توجه به اینکه امر انتخابات سرنوشت کشور را در عرصه قانون گذاری، امنیت ملی و پیشرفت تامین و تضمین می کند لذا اهمیت موضوع بر همگان روشن است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگیان مورد اعتماد و محل رجوع و امین مردم هستند لذا نقش فرهنگیان و معلمان و به طور کلی آموزش و پرورش در حضور حداکثری مردم در انتخابات موثر است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: مشارکت مردم در سیاست در هرشکلی برای اثبات مردم سالاری و دمکراسی لازم و ضروری است و در تمام جوامع ساده ترین شکل مشارکت مردم در رای دادن خلاصه شده است.

وحید یعقوبی افزود: میزان مقبولیت هر نظام سیاسی در داخل و خارج در عرصه بین المللی در میزان مشارکت است که انتخابات نیز در اصل مظهر مشارکت مردم است.

وی اظهار داشت: امروزه هر چقدر میزان مشارکت در انتخابات افزایش یابد نشان از توسعه یافتن جامعه و نشان دهنده حق مشارکت مردم در سرنوشت شان و مطالبه آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در خصوص مطالبه آموزش و پرورش از مجلس، گفت: مطالبه اصلی آموزش و پرورش از مجلس مطالبات قانونی است و در قانون، مجلس از وظایف و اختیارات بالائی برخوردار است.

ساکی به نظارت نمایندگان بر عملکرد دولت اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس با دعوت از وزرای دولت در کمیسیون ها کمک به هدایت و نظارت آن می کنند و اگر در مجلس قانونی قوی مصوب شود سال های سال مردم از حسن و قوت آن قانون بهره مند می شود و امورشان به راحتی می گذرد و یا بالعکس.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز گفت: از نمایندگان مجلس وکمیسیون مربوطه انتظار داریم که در بحث قانون گذاری و تبیین سیاست های این حوزه وحمایت از آموزش و پرورش، بیش ازپیش تلاش کنند و تمام قوانین و مقررات تبیین شده از سوی نمایندگان کمیسیون مربوطه حمایت شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز گفت: مسیر توسعه و پیشرفت هر کشوری از آموزش و پرورش است و اگر ما به دنبال این هستیم که آموزش و پرورش در مسیر رشد و بالندگی کشور به آن برنامه هایی که دولت تدبیر طراحی کرده، برسد، راهش از مجلس است، زیرا مجلس ریل گذار حرکت دولت است.

رستمی با تاکید بر اینکه در غیراینصورت دولت با مشکل مواجه می شود، افزود: انتظار قشر فرهنگی از مجلس توجه ویژه به آموزش وپرورش است زیرا تعالی، رشد و توسعه کشور در گرو همین موضوع است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در ادامه گفت: مطالبه جدی آموزش و پرورش از مجلس مطالبه همه آحاد فرهنگیان است، زیرا تجربه نشان داده مسیر ترقی تمام جوامع از دل آموزش و پرورش می گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در خصوص نقش احزاب در کشور، گفت: در تمام کشورهایی که نظام پارلمانی دارند، نقش احزاب در انتخاب نمایندگان اصلح برجسته است و باعث روشنگری افکار عمومی می شود و تمام آحاد جامعه به جای اینکه به دنبال شناخت از کاندیداها به صورت فردی باشند می توانند به احزاب اعتماد کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدد احزاب در کشور ما باعث سردرگمی مردم شده، اظها رداشت: می توان با فعالیت فقط چند حزب اندک تمام برنامه ها و اهداف سیاست های داخلی و خارجی کشور را در تمام ابعاد پیگیری کنند.

پوستین دوز، مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز گفت: جایگاه قانونی احزاب در قانون اساسی به خوبی در استقرار نظام مردم سالاری دینی تعریف شده و وظایف آن ها در انتخابات و حضور حداکثری مردم به خوبی مشخص است.

رستمی به تعریف چهار وظیفه اساسی برای احزاب اشاره کرد و افزود: تقویت مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات، تعدیل مطالبات و پاسخ به مطالبات مردمی، معرفی چهره های متدین کارآمد و متخصص و جهت دهی و هدفمند کردن مطالبات مردم این چهار وظیفه اساسی است که باید این مطالبات مردمی در یک برنامه مشخص تنظیم و تدوین شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان البرز درادامه به نقش آموزش و پرورش استان دربرگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رکن اصلی ستادهای برگزاری انتخابات در همه ی شهرها و استان ها، آموزش و پرورش بوده است زیرا بیشترین پرسنل دولت در این دستگاه و بیشترین ساختمان های دولتی در اختیار این بخش است.

ساکی افزود: در این استان حدود 300 شعبه اخذ رای در مدارس استان مستقر هستند و بیش از 500 دستگاه رایانه و کاربران این دستگاه ها در شهرستان کرج برای رای گیری در اختیار استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و سه مدیر حاضر ویژگی های نماینده اصلح را ایمان، تخصص و تجربه، تعهد عنوان کردند و گفتند: مهمترین خصوصیت باید ارجح دانستن منافع ملی بر منافع فردی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار