کد خبر: ۱۸۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 23 February 2016
تابناک گیلان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه آئین نورزگان برای نخستین بار در ۱۲ استان کشور برگزار خواهد شد گفت: در آئین نورزگان پیشینه تاریخی نوروز هر استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز(۴ اسفند) در نشست هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزارشد اظهار کرد: گیلان قطب گردشگری کشور است.

 

وی با بیان اینکه سالانه شاهد مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان هستیم گفت: افزایش زیرساخت‌های گردشگری و ارائه خدمات مطلوب و وجود منابع طبیعی دریا و کوه و ...و تنوع اقلام گردشگری، پذیرش گردشگر را در چند سال اخیر به استان افزایش یافته است.

 

علیزاده تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون طبق آمار رسیده گیلان پذیرای 48 میلیون گردشگر داخلی و خارجی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از13 درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اذعان کرد: بیش از 6 میلیون گردشگر نوروز 94  وارد استان شده است.

 

علیزاده خاطر نشان کرد: همکاری و همدلی و هم‌زبانی دستگاه‌های ستاد تسهیلات سفر در گیلان زمینه جذب توریست به استان را ارتقاء داده است.

 

این مقام مسئول افزود: بعد از صنعت نفت، توجه به صنعت گردشگری اقتصاد کشور را رونق خواهد بخشید که با توجه به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید جذب توریست خارجی در کشور فراهم است و می‌توان با بهره‌مندی از این فرصت  نهایت استفاده را در جهت ارتقاء اقتصاد گیلان با جذب گردشگر فراهم کرد.

 

وی از برگزاری آئین نورزگان در کشور خبر داد و گفت: این آئین برای نخستین بار در کشور در 12 استان برگزار خواهد شد که استان گیلان نیز یکی از استان‌های پایلوت جشن نوروزگان است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه اذعان کرد: جلوه فرهنگ و تمدن ایرانی یکی از اهداف و مقوله‌های آئین نوروزگان است که به صورت پایلوت در مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

علیزاده به دیگر برنامه‌های ستاد نوروز گیلان اشاره و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی گیلان در موزه میراث روستایی و ..... از جمله مهمترین برنامه‌های ستاد تسیهلات سفر استان در

جهت ارائه خدمات به هموطنان که گیلان را مقصد سفر خود قرار داده‌اند، است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار