کد خبر: ۱۸۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 22 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سمینار ازدواج با عنوان "نیمه‌های ناتمام با محوریت عشق و ازدواج" با همکاری انجمن علمی مددکاری اجتماعی دانشگاه یزد و با حضور جمعی از دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

 دکتر "سیدرضا جوادیان" مدیر امور فرهنگی دانشگاه یزد گفت: این سمینار در راستای ارتقای افزایش دانش و سطح آگاهی دانشجویان با مباحثی از قبیل مهارت‌های لازم در شناخت بیشتر از طرف مقابل، دوران نامزدی، ازدواج و دغدغه‌های آن، عوامل تاثیرگذار در ازدواج موفق، مرزها و حریم‌ها قبل از ازدواج و نامزدی برگزار شد.

وي افزود: یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی و دغدغه اصلی جوانان امروز مسئله ازدواج است و این نه تنها برای جوانان بلکه یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌ریزان در جامعه است.

جواديان گفت: اگر ازدواج عاقلانه و با بصیرت انجام شود، فرد زندگی با آسایش و رفاه کامل دارد.

وي در ادامه ازدواج را بحث کلیدی و مهم در جامعه دانست و افزود: امروزه محققان می‌گویند ازدواج به شانس بستگی ندارد و به مهارت، دانش و آگاهی افراد بستگی دارد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه تصمیم عجولانه برای ازدواج، شایع نبون ازدواج در  سنین پایین و انتظارات غیر واقع‌بینانه را از جمله انتخاب‌های نادرست و نامناسب در رابطه با ازدواج دانست و گفت: امروزه یکی از عوامل اصلی طلاق در جامعه تفاهم نداشتن زن و مرد است.

حجت‌الاسلام "روح‌الله مروتی" معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان یزد و کارشناس مسائل خانواده نيز در این سمینار گفت: ازدواج نه عشق است و نه هدف، بلکه وسیله و ابزار رسیدن به عشق است.

وي افزود: خانواده براساس اهدافی که دارد به سه دسته خانواده حیوانی، انسانی و الهی تقسیم می‌شود.

مروتي تصریح کرد: خانواده حیوانی، خانواده‌ای است که بیشتر بر محوریت غرایز است و خانواده انسانی که به خانواده تجاری نیز معروف است، آینده را می‌بینند و برنامه‌ریزی می‌کنند و به نوعی زیاده‌خواه هستند.

وی خانواده الهی را که تمام نیازها و خواسته‌هایش بر مبنای محوریت خداوند و الهیت است را بهترین خانواده دانست.

"حسینعلی دهقانی‌زاده" مشاور و روانشناس بهزیستی نیز در این سمینار گفت: روابط قبل از ازدواج تضمین‌کننده یک زندگی پایدار نیست و البته هر آشنایی به وجود آمده به معنای رسیدن به مقصد و هدف نیست و جوانان باید عواطف و احساسات خود را کنترل کنند.

وي افزود: جوانان در انتخاب شریک زندگی خود دقت کنند و افرادی را که نیازهای دوران نوجوانی و گذشته‌شان بر طرف نشده است را انتخاب نکنند.

دهقاني‌زاده پس از بیان مطالب ارزشمند خود پیرامون ازدواج و راهکارهای قبل از ازدواج به پرسش و پاسخ با دانشجویان در این زمینه پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار