آگشته گفت: محجوبي در عرصه معماري و پارك سازي هم فعاليت داشته و طراحي پارك ساعي تهران از جمله كارهاي ماندگار اين هنرمند است.
کد خبر: ۱۸۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 14 February 2016
تابناک گیلان: شهردار لاهيجان گفت: بزرگداشت حسين محجوبي نقاش و معمار مطرح جهان در زادگاه او لاهيجان برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي شهرداري لاهيجان، سعيد آگشته در گفت و گويي افزود: اين مراسم توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهر و ودانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان با حضور هنرمندان و شهروندان فرهيخته روز دوشنبه ۲۶ بهمن از ساعت ۱۵ در سالن حزين دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان برگزار مي شود.

وي اضافه كرد: حسين محجوبي در سال ۱۳۰۹ در شهر لاهيجان متولد شده و ايام كودكي و نوجواني را در ديار خود سپري كرد و در سال ۱۳۲۹ براي ادامه تحصيلات متوسطه به دبيرستان البرز تهران رفت و سپس از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد.

شهردار لاهيجان اظهار كرد: محجوبي از نقاشان مطرحي مي باشد كه در سطح جهان زبانزد بوده تاكنون در دهها نمايشگاه فردي و جمعي در سطح داخل و خارج کشور شركت كرده است و طبيعت در آثار او از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

آگشته گفت: محجوبي در عرصه معماري و پارك سازي هم فعاليت داشته و طراحي پارك ساعي تهران از جمله كارهاي ماندگار اين هنرمند است.

وي افزود: تيم مديريت شهري در كنار توجه به عمران و آباداني و توسعه شهر لاهيجان براي مباحث فرهنگي نيز اهميت قائل شده و معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري برنامه هاي متنوعي در زمينه بزرگداشت مفاخر شهر لاهيجان و اجراي برنامه هاي قرآني، فرهنگي، هنري، ورزشي، اجتماعي، تاريخي، ادبي و موسيقي سنتي و فولكلور تدارك ديده است.




شهردار  لاهيجان از بزرگداشت  حسين  محجوبي  نقاش  معاصر  خبر داد




وي گفت: لاهيجان از جمله شهرهاي فرهنگي كشور مي باشد كه داراي مفاخر بسياري در طول تاريخ بوده  و براي حفظ هويت اسلامي و ايراني خود مي بايست تمام تلاش خود را انجام دهيم تا اين مفاخر را به نسل هاي جديد معرفي كنيم.

وی افزود: در این مراسم همچنین فیلمی از زندگی استاد حسین محجوبی با عنوان"دلواپس درختان بوم" که توسط علی محمد مسیحا ساخته شده است پخش خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار