استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: رسانه‌ها اگر انتقاد کنند نیازی به ارائه راهکار نیست اما نمایندگان باید راهکارهای قانونی بویژه برای پیش بردن امور کشور در شرایط پس از برجام ارائه دهند.
کد خبر: ۱۷۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 10 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در آیین بزرگداشت پیروزی انقلاب در سنندج اظهار کرد: رسانه‌ها اگر انتقاد کنند نیازی به ارائه راهکار نیست اما نمایندگان باید راهکارهای قانونی بویژه برای پیش بردن امور کشور در شرایط پس از برجام ارائه دهند.

وی گفت: مردم از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، وظایف اصلی نمایندگان که قانونگذاری و یافتن راهکارهای قانونی برای رفع مشکلات است را بخواهند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مجلسی نیاز داریم که برای شرایط موجود قانون‌گذاری کند، اظهار کرد: در بسیاری مواقع وعده‌هایی توسط کاندیداها داده می‌شود که ارتباطی با وظایف نمایندگان مجلس ندارد.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید با اتکا به یک برنامه‌ریزی توسعه محور و آینده‌نگر از فضای موجود برای توسعه متوازن کشور استفاده کند، گفت: اگر توسعه متوازن نباشد دوام و قوام نخواهد داشت.

زاهدی به تبیین دلایل تاکید بر مشارکت حداکثری پرداخت و افزود: مسائل بین‌المللی، حضور ما در دنیا و مسائلی که منطقه دچار شده است این ضرورت را ایجاد کرده تا نشان دهیم که شرایط امن کشور خود را پاس می‌داریم.

وی دلیل دیگر ضرورت حضور حداکثری در انتخابات را بیان کرد و گفت: هرچه تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بالا باشد مجلسی شکل می‌گیرد که با نظر اکثریت مردم منطبق است.

استاندار کردستان به روند طولانی برنامه‌ریزی کشور در دولت های مختلف اشاره کرد و افزود: بنا بر این بود برنامه‌های توسعه پنج ساله تهیه و اجرا شود، تا اینکه دولتی بر سر کار آمد که عکس این مسیر کشور حرکت کرد و راه را برای تصمیمات آنی و خلق‌الساعه باز کرد.

وی به ذکر مثالی در این مورد پرداخت و اظهار کرد: در یک جلسه تصمیم گیری استان، شاهد 200 مصوبه بوده‌ایم.

زاهدی با اشاره به اینکه با 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور مواجه بودیم، گفت: 211 هزار میلیارد تومان تعهدات سفرهای استانی دولت قبل بوده است.

وی با بیان اینکه تا سال 93 تنها 68 هزار میلیارد تومان از این تعهدات تحقق پیدا کرده است، دلیل اصلی شرایط به وجود آمده را انحلال سازمان برنامه و بودجه دانست.

استاندار کردستان آثار آن را انجام تصمیمات کارشناسی نشده و خارج از برنامه بیان کرد و افزود: حرکت در چهارچوب برنامه ولو اینکه کُند و آرام باشد به نفع کشور است.

وی با درخواست از همه مردم برای حضور پرشور در سالروز پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلاب ضد استبدادی بود که همه اقشار مردم در آن حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار