نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت:
وی ادامه داد: ولی مردمی که با دولتشان و دولتی که با مردمشان همسویی دارند حتی اگر از نظر نیروی نظامی و انسانی در سطح بالا نباشند، ولی بنیانشان فولادی است.
کد خبر: ۱۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 31 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی روز سه شنبه در دیدار نوروزی دبیر و اعضای حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان اظهار کرد: کشورهایی که مردمشان با دولت همدلی ندارند، در برابر دشمنانشان نمی توانند مقاومت کنند و توانایی حل مشکلاتشان را ندارند از این رو ناچارند برای خود اربابانی از شرق و غرب بگیرند.

وی ادامه داد: ولی مردمی که با دولتشان و دولتی که با مردمشان همسویی دارند حتی اگر از نظر نیروی نظامی و انسانی در سطح بالا نباشند، ولی بنیانشان فولادی است.

امام جمعه رشت با اشاره به وقایع صدر اسلام گفت: حضرت محمد (ص) برای امت اسلام به مانند پدری مهربان بود و مردم نیز ارج و قرب زیادی برای پیامبر قائل بودند و ایشان را از خانواده خود بیشتر دوست می داشتند، همین همدلی و همزبانی باعث شد در جنگ های صدر اسلام که غالبا سپاه دشمن همیشه چندین برابر سپاه اسلام بود؛ اما بارها و بارها مغلوب سپاه اسلام شدند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: در روایات آمده در جنگی سپاه مسلمانان سه هزار نفر و سپاه دشمن 200 هزار نفر بود ولی با تدبیر پیامبر و جانفشانی اصحابش، دشمن به عقب رانده شد؛ این نشان می دهد که پیامبر با یارانش مهربان بود و آنها نیز عاشق ایشان بودند و از این طریق توانستند اسلام را به غرب و شرق صادر کنند.

آیت الله قربانی ضمن تمجید از تدبیری که مقام معظم رهبری در انتخابات فرمودند، ادامه داد: توده مردم به دولت فعلی رای دادند و دولت هم در خدمت رهبری و اسلام است، آقا امسال را سال دولت و ملت همدلی و همزبانی معرفی کردند به این دلیل که گفتگوهای حاضر با غرب وجود دارد، اگر مذاکره کنندگان پشتوانه مردمی نداشته باشند، نمی توانند با دشمن حرف بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: رساله ای در باب همدلی و همزبانی امت اسلام در سال 1358 به نگارش درآوردم که بسیار وصف حال امروز است، قصد دارم حاشیه ای بر آن بنگارم و مجددا توزیع کنم و همچنین در سفر اخیر ریاست جمهور نیز آن را تقدیم دکتر روحانی و هیأت همراه خواهم کرد.

وی گفت: اگر می خواهیم همدلی و همزبانی داشته باشیم، دولت باید آنچه در توان دارد برای رفع مشکلات مردم انجام دهد؛ و اکنون که فرزندی از گیلان در دولت تدبیر و امید، قلب تپنده را در اختیار دارد و همدلی در استان وجود دارد، باید مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

کیوان محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان نیز ضمن تبریک نوروز 94 و بهار فاطمی اظهار داشت: مطمئنیم که امسال، سال خوبی خواهد بود چرا که با نام دخت گرامی پیامبر اکرم شروع شده و امیدواریم از برکات آن همه برخوردار شوند.

وی با اشاره به اعضای حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان گفت: تاکنون سعی کردیم عمل مان بیشتر از حرفمان باشد، بیش از آنکه خود را بنمایانیم سعی می کنیم بی ادعا در کنار مدیران باشیم تا جاییکه توانایی ما اجازه دهد، سعی در یاری و مددکاری دوستان انقلاب داریم.

محمدی ادامه داد: خوشحالیم در دوره ای قرار گرفته ایم که مثلث خدمتی شکل گرفته که با اتکای به آن، مردم گیلان منتظر روزهای بهتری در آینده نه چندان دور هستند؛ مثلثی که در راس آن آیت الله قربانی و آقای نوبخت و نجفی استاندار گیلان حضور دارند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: بر این باور هستیم که یکی از مهمترین حلقه های واسط برای گسترش همدلی و همزبانی مردم و دولت، نهاد روحانیت و در راس آن نمایندگان معزز ولی فقیه در استان ها و ائمه محترم جمعه هستند و احزاب حلقه وصل دیگری هستند که در هم افزایی با ارکان دیگر، قادر به تقویت پیوند هرچه بیشتر دولت و مردم هستند.

یونس رنجکش از اعضای شورای مرکزی اعتدالگرایان گیلان نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید به آیت الله قربانی گفت: افراد حاضر از اعضای حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان هستند و امروز برای عرض تبریک سال جدید و کسب رهنمودهای شما به حضور رسیده اند.

وی با اشاره به اعتقاد به همدلی و همزبانی این حزب در راستای توسعه کشور و استان با کارگزاران نظام که امسال در شعار سال مقام معظم رهبری تجلی یافته، افزود: این تشکیلات تلاش های خود را در مسیر تحقق این شعار در استان قرار داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار