مدیرکل محیط زیست مازندران
مدیرکل محیط‌زیست مازندران گفت: هیچ برنامه‌ای برای تکثیر، پرورش و ایجاد مرکز شکار گوزن زرد اروپایی در استان نداریم.
کد خبر: ۱۷۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 08 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، ناصر مهردادی درباره طرح پرورش گوزن زرد اروپایی بابیان اینکه محیط‌زیست هیچ برنامه‌ای در این زمینه ندارد یادآور شد: با توجه به پیگیری‌هایی که دو تن از محققان داشته‌اند تا بتوانند روی مسائل تحقیقاتی و آموزشی گوزن زرد اروپایی کار کنند، نسبت به خرید دو رأس گوزن زرد اروپایی از شهرداری بهشهر اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این راستا دو گوزن که محل تولدشان در باغ‌وحش و غیر از پارک‌های محیط‌زیست است و در اختیار شهرداری بهشهر بود به محققان برای بررسی و پژوهش درزمینهٔ گوزن زرد اروپایی فروخته شد.

مهردادی با اشاره به اینکه این دو رأس گوزن زرد اروپایی در اختیار محققان قرارگرفته است تا بتوانند به تحقیقات خود بپردازند ادامه داد: متأسفانه فیلمی در بخش خبر رسانه ملی پخش که این‌گونه نشان داده می‌شود که انگار دو هزار رأس ازاین‌گونه گوزن در مازندران در حال پرورش و تکثیر است.

مدیرکل محیط‌زیست مازندران ادامه داد: این در حالی است که فقط برای دو رأس گوزن زرد اروپایی و آن‌هم برای کارهای تحقیقاتی مجوز صادر شد و هیچ برنامه‌ای برای تکثیر وجود ندارد.

وی درعین‌حال با اشاره به اینکه محیط‌زیست برای تکثیر گونه‌های مختلف برنامه دارد یادآور شد: این‌گونه پس از پرورش در مناطق چهارگانه محیط‌زیست رهاسازی می‌شوند.

مدیرکل محیط‌زیست مازندران با اشاره به پرورش گوزن زرد ایرانی در پناهگاه دشت ناز ساری تصریح کرد: شمار این‌گونه در حال حاضر به ۳۶ رأس رسیده است که افزایش را نشان می‌دهد.

وی درباره پایش آلودگی دریای خزر نیز گفت: این پایش به‌صورت ادواری انجام به‌ویژه در تابستان و زمستان انجام می‌شود و خوشبختانه وضعیت آلودگی‌ها در حد استاندارد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار