کارنامه یک ساله تابناک اصفهان -4 / مرتضی علی اکبری "دبیر تحریریه شبستان اصفهان"
تابناک اصفهان: همزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت مرتضی علی اکبری "دبیر تحریریه خبرگزاری شبستان اصفهان" را مشاهده می کنید.
کد خبر: ۱۷۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷ 02 February 2016

تابناک اصفهانهمزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت مرتضی علی اکبری "دبیر تحریریه خبرگزاری شبستان اصفهان"  را مشاهده می کنید:


به امید روزی که اصفهان مهد خبر ایران و جهان شود!

مرتضی علی اکبری - وقتی به عنوان یک خبرنگار و به اصطلاح با چشم خریداری هر روز مطبوعات و رسانه ها را رصد میکنم با موضوع قابل توجهی روبه رو می شوم؛ صاحبان قلم و اندیشه در لباسی نو و در طرحی نو به کارزار رسانه آمده اند. تبلیغات اجتماعی و بازاریابی اجتماعی بطور گسترده و به عنوان ابزار قدرتمند؛ بازار سیاست، فرهنگ و اقتصاد را بطور همه جانبه تحت تاثیر خود قرار داده است.

رسانه در ایران سال ها به عنوان ابزار اطلاع رسانی حوادث به شمار می رفته اما در سالهای اخیر روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری و تحلیلی و روزنامه نگاران و خبرنگاران بطور عمده در ایجاد و تغییر نگرش و تقاضا در مخاطبین خود به نقش آفرینی پرداخته اند. گویی یک روزنه ی امید برای مخاطبان خود هستند و چراغ به دست گرفته و راه را از بیراهه نشان می دهند.

وقتی با این سطح از اعتماد و تاثیرگذاری بر مخاطبین مواجهه می شوم بیاد کلام تئوری پرداز بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) می افتم که فرمود: «مسئولیت بزرگ شما قلم هایی است که در دست شماست. قلم ها اگر لغزش پیدا کنند یک ملت را می لغزاند. قلم به دست بگیرید برای تربیت بشر، آن قدری که بشر از قلم های صحیح نفع برده است، از چیزی دیگر نبرده است.»

مسئله دیگر؛ جامعه ایران بخصوص در سال های اخیر یکی از محورهای تحول در جهان محسوب می شود که این موضوع یکی از عوامل مهم در ایجاد روزنامه ها و پایگاه های خبری جدید با گرایشات ایرانی و ضد ایرانی شده است.

با توجه به افزایش حساسیت کار اصحاب رسانه، هنوز دانسته های ما از ابزار قدرتمند بازاریابی اجتماعی آن هم در سطح جهانی کافی نیست و این فقدان در رقابت بازار بزرگ رسانه در سطح جهان بطور گسترده خودنمایی میکند.

تولد تابناک و ده ها روزنامه و سایت خبری جدید در اصفهان نشانی از افزایش صف تقاضا و مخاطب در این شهر است. تحولات اصفهان طنازی ظریفی از نقش بندی ایران است، یعنی جغرافیای فرهنگ و سیاست ایران را میتوان در جغرافیای اصفهان یافت.

بعد از گذشت یک دهه از فعالیت خبری ام اعتقاد دارم هیچ شروعی جز با افزایش توانمندی، تاثیر گذار و ماندگار نخواهد شد و این جز ملزومات کار یک خبرنگار است و بسیار خرسندم که تابناک اصفهان بر این مهم اهتمام ورزیده و از همین رو تاثیرات مثبتی از خود بر جای گذاشته است.

بی شک همه ما در عرصه ی خبر نیازمند تجربه ی فضاهای خبری جهانی و نوین هستیم تا بتوانیم در بازار جهانی تبلیغات خبری هر روز حرفی تازه داشته باشیم. این مسئله یکی از دغدغه های مهم امام راحل نیز به شمار می رفته است تا جایی که در سخنان خود فرمود: « مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت را و جوانان را تربیت می کنند و آرمان ملت را منعکس می کنند. مطبوعات باید یک مدرسه سیّار باشند تا مردم را از همه مسایل به خصوص مسایل روز آگاه نمایند و به صورتی شایسته از انحرافات جلوگیری کنند و اگر کسی انحرافی دید با آرامش در رفع آن بکوشد. به طور کلی مطبوعات باید یک بنگاه هدایت باشند، یعنی به صورتی که اگر دست مردم بیفتد مردم هدایت شوند.»

در پایان به دوستان رسانه ای و اهل خرد و قلم در تابناک، اولین سالگرد تاسیس این پایگاه خبری را تبریک می گویم. به امید روزهایی که اصفهان مهد خبرگان خبر در ایران و جهان باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار