وکیل نامه
در این وکیل نامه می خوانیم:انتقاد به عدم احیای بافت قرسوده شیراز،توصیه ای به دولت برای خرج کردن درآمد و پولش،خبر بررسی کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون اقتصادی مجلس و در نهایت خبری مبنی بر ناتوانی دولت از پرداخت حقوق کارمندانش.
کد خبر: ۱۷۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 01 February 2016
به گزارش تابناک فارس:در این وکیل نامه می خوانیم از انتقاد به عدم احیای بافت قرسوده شیراز،توصیه ای به دولت برای خرج کردن درآمد و پولش،خبر بررسی کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون اقتصادی مجلس و در نهایت خبری مبنی بر ناتوانی دولت از پرداخت حقوق کارمندانش.

دولت پول ندارد؛حقوق کارمندان از کجا پرداخت می شود؟
جعفر قادری نماینده مردم شیراز با اشاره به بروز مشکل در پرداخت حقوق کارمندان دولت در ماه‌های گذشته، اظهار داشت: در مورد اینکه دولت در پرداخت حقوق کارمندان و تامین هزینه‌های جاری مشکل پیدا کرده، خبرهایی داریم، اما از اینکه این هزینه‌ها را از چه منابعی تامین کرده، بی‌اطلاعیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها بیش از حد تعلل می‌کند. در واقع در این بحث دو ایراد و اشکال وجود دارد، یکی اینکه گروه‌های پردرآمد را از لیست دریافت یارانه نقدی حذف نکرده و دیگر اینکه به کسانی که از این لیست حذف‌شان کرده، فرصت اعتراض نداده است.
رئیس کمیته اقتصادی مجلس اضافه کرد: در واقع دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به کندی حرکت می‌کند و به آنهایی که حذف شدند فرصت اعتراض نمی‌دهد تا اگر به ناحق حذف شده‌اند، بتوانند اعتراض کنند. دولت نباید بگوید همین است و غیر از این نیست؛ این مشکل ایجاد می‌کند.

دولت نباید هزینه عمرانی بکند
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نقش تحریم‌ها در اقتصاد ما بیش از 30 درصد نبوده است، گفت: لغو تحریم‌ها بیش از این میزان نمی‌تواند به اقتصاد ما کمک کند.
وی ادامه داد: وقتی دولت، خود مبادرت به اجرای طرح‌های عمرانی می‌کند، خود نیز باید جهت نگهداری آن متحمل هزینه‌های جاری شود، از این رو منطقی‌ترین شکل هزینه درآمدهای ارزی و اموال آزادشده، انتقال آنها به صندوق توسعه ملی با هدف توانمند کردن اقتصاد کشور و تقویت نظام بانکی به صورت جهت‌دار و هدفمند است.

بررسی کلیات برنامه ششم توسعه
رحیم زارع درباره برنامه های این هفته  کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در هفته جاری ادامه بررسی کلیات لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون انجام خواهد شد.
نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادامه بررسی کلیات لایحه بودجه 1395 کل‌کشور و بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس به‌منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام تشریفات(پروتکل) الحاقی از دیگر برنامه های این هفته کمیسیون اقتصادی است.
زارع افزود: مقرر شده در جلسه هفته جاری اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز جلسه ای در کمیسیون اقتصادی داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین براساس برنامه اعضای هیأت‌ رئیسه کمیسیون، اخبار اقتصادی روز را بررسی خواهند کرد.

مخالفت با احیای بافت فرسوده شیراز،خیانت به شهروندان است

سید حسین ذوالانوار با اشاره به وضعیت بافت قدیمی، فرهنگی و تاریخی شیراز اظهار داشت: در بسیاری از مناطق مرکزی شهر شیراز، بافت‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به بیش از چند قرن گذشته باز می‌گردد که این امر، نشان‌دهنده غنای فرهنگی و سابقه درخشان تاریخی در این شهر است.
وی تصریح کرد: بسیاری از بافت‌های فرسوده و قدیمی در شیراز، از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و با توجه به عمر برخی از این سازه‌ها که به بیش از 100 سال نیز می‌رسد، خطر فروریزی آن‌ها براثر زلزله و یا دیگر عوامل بسیار محتمل است.
ذوالانوار در ادامه به خالی از سکنه بودن بسیاری از این مناطق اشاره کرد و افزود: به دلیل فرسودگی بسیار و عدم رسیدگی مناسب هم‌اکنون بسیاری از این مناطق خالی از سکنه شده و به پاتوق معتادان و یا متکدیان خیابانی و کارتن‌خواب‌ها تبدیل‌ شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید هم‌اکنون با خود فکر کنیم که اگر یک زلزله عظیم، شیراز را بلرزاند چه بر سر شهر ما و مناطق فرسوده که اغلب آن‌ها را بافت فرهنگی و تاریخی نیز می‌خوانیم خواهد آمد؟
وی در ادامه با اشاره به اینکه احیای بافت‌های فرسوده تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند گفت: به نظر می‌رسد برای شهر شیراز، اولویتی مهم‌تر از احیای بافت‌های فرسوده وجود نداشته باشد و باید هرچه سریع‌تر در این‌باره، اقدام عملی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار