وی افزود: 9 مرکز ثابت و دو مرکز سیار در تعطیلات عید نوروز آماده خدمات‌رسانی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و دریافت خون از اهداء کنندگان است.
کد خبر: ۱۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 29 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ،علی داودی با اشاره به فعالیت مراکز انتقال خون گیلان در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی تمام مراکز انتقال خون گیلان از جمله در رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و... آماده دریافت خون از اهداء کنندگان است.

وی افزود: 9 مرکز ثابت و دو مرکز سیار در تعطیلات عید نوروز آماده خدمات‌رسانی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و دریافت خون از اهداء کنندگان است.

مدیر کل پایگاه انتقال خون گیلان با بیان اینکه بیماران نیازمند می‌توانند خون مورد نیاز خود را دریافت کنند، تصریح کرد: برای تأمین نیاز خونی بیماران تالاسمی و مسافری که به گیلان آمدند مشکلی وجود ندارد.

وی نیاز روزانه خون در گیلان را 300 واحد عنوان کرد و افزود: از مردم و هموطنان می‌خواهیم به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و خون خود را به بیماران نیازمند اهداء کنند.

داودی بیشترین نوع مصرف خون در گیلان را از گروه‌های A منفی ذکر کرد و یادآور شد: به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم اما استفاده از گروه خونی مذکور بیشتر از دیگر گروه‌های خونی است.

وی گیلان را از استان‌های پرمصرف خون دانست و تصریح کرد: افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، توریسم درمانی و بیماری فاویسم در فصل بهار، تصادفات و شاخص پیر شدن گیلان از جمله دلایل افزایش مصرف خون در این استان است. 

مدیر کل پایگاه انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه 10 درصد جمعیت تالاسمی کشور در این استان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: یک‌ هزار و 200 بیمار تالاسمی در گیلان هستند که این تعداد هر ماه سه تا چهار بار به تزریق خون نیاز دارند.

به گفته وی، سال گذشته تعداد 80 هزار واحد خون و بالغ بر 200 هزار فرآورده خونی در بیش از 30 بیمارستان دولتی و خصوصی گیلان توزیع شده است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار