صالحی امیری :
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از انتخابات به عنون عرصه اثرگذاری مستقیم مردم بر اداره امور کشور یاد کرد و گفت : انتخابات زبان مردم در عرصه سیاست برای نقد عملکردهاست .
کد خبر: ۱۷۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 31 January 2016

به گزارش تابناک مازندران ، سیدرضا صالحی امیری در جلسه شورای اداری مازندران در ساری افزود : پیام روشن انتخابات گردش قدرت است و مردم در انتخابات سخن های مهمی را بیان می کنند .

مشاور رئیس جمهوری راهبرد دولت را برگزاری سالم انتخابات با مشارکت حداکثری مردم معرفی کرد و گفت : رای مردم در انتخابات اصیل و نافذ و مشارکت بالای آنان در انتخابات نشانه امید و نشاط جامعه است .


وی با تاکید بر اهمیت امانتداری و تامین امنیت برای برگزاری انتخابات ، افزود : هر حرکتی که موجب کاهش مشارکت و ناامیدی مردم شود ، ظلم به انقلاب اسلامی است.


صالحی امیری با اشاره به احراز نشدن یا رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای داوطلبی نمایندگی در مراحل مختلف بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت ، بر ضرورت پیگیری داوطلبان برای احقاق حق از مجاری قانونی تاکید کرد .


وی گفت : تعبیر من این است که شورای محترم نگهبان با بررسی پرونده این دسته از داوطلبان نمایندگی و گفت و گو با آنان تجدید نظر مثبتی را انجام خواهد داد .


** ثبات و آرامش اقتصادی ، راهبرد نخست دولت 

مشاور رئیس جمهوری راهبرد نخست دولت یازدهم را ثبات و آرامش اقتصادی دانست و تاکید کرد : توسعه کشور با این راهبرد محقق می شود و دولت هم بر این اساس وارد بازی مخالفان نخواهد شد.


وی افزود : دولت پرهیز از حاشیه ها را مورد تاکید دارد و هیچ مسئولی در دولت تدبیر و امید نباید وارد حاشیه شود.


امیری حجم مطالبات مردم را بسیار زیاد و پاسخگویی به آنها را ضروری دانست و گفت : راهبرد اصلی برای کم کردن و پاسخگویی به این مطالبات تنها در عبور از سلیقه گرایی و توجه به مسائل بنیادین است.


وی افزود : دولت یازدهم ، دولت جناح ها نیست و گفتمان آن هم ملی است و دور میز دولت همه جناح ها حضور دارند .


رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر این که مرز بندی خاصی برای حضور افراد از جناح های مختلف در دولت صورت نگرفته است ، گفت : امروز کشور به انسجام به مفهوم همگرایی همه نیروها برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی نیاز دارد.


** برجام ، شکستن زنجیر تحقیر 

مشاور رئیس جمهوری همچنین از ارائه بعضی تحلیل های شخصی بدون توجه به منافع کشور و نظام در باره توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت : به نظر من برجام زنجیر تحقیر ملت ایران را که مهم تر از تحریم بود ، شکسته است.


وی با تاکید بر این که ملت ایران فقر و نداری را تحمل می کند ولی تحقیر را تحمل نمی کند، افزود : امروز با تدبیر مقام معظم رهبری و دولت یازدهم علاوه بر از بین رفتن تحقیر ، زنجیر تحریم هم پاره شده است.


او ادامه داد : ایجاد محدودیت برای تحصیل ایرنیان در خارج از کشور ، سختگیری بی مورد در فرودگاهها و بسته شدن صدها حساب بانکی ایرانیان ، تحقیری بود برای ملت ایران قابل تحمل نبود.


صالحی امیری گفت : واقعیت این است که امروز ایران به کلید حل مشکلات خاورمیانه تبدیل شده است و برجام شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را آشکار کرد. 


وی با اظهار این نکته که توافق هسته ای با قدرت دیپلماسی به موفقیت رسید ، گفت : آن آقایی که به دستگاه دیپلماسی اهانت می کند ، باید توبه کند زیرا وقتی رهبری تعبیر ' ظریف عزیزمان ' را به کار می برند یعنی این که این فرد برای نظام ناشناخته نیست.


وی افزود : آدم از بعضی اظهارات و تحلیل ها در باره برجام تعجب می کند ، مگر ممکن است که تصمیمات در این سطح بدون مشورت رهبری باشد و سیاست ها بدون اذن ایشان اجرایی شود .


مشاور رئیس جمهوری گفت : وقتی شخص اول مملکت از تیم دپپلماسی راضی است ، جای تعجب است که چرا برخی خلاف واقع اصرار بر باخت دارند در حالی که نتیجه توافق هسته ای برد - برد بوده است.


وی افزود : با برجام هفت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو شد در صورتی که هر قطعنامه 12 میلیارد دلار برای ایران هزینه داشت .


صالحی امیری گفت : نظام در برجام چیزی را نباخته است و چهار شرط فعالیت نطنز ، فردو ، آب سنگین اراک و کاهش 10 ساله مدت زمان توافق که مورد نظر مقام معظم رهبری بود ، رعایت شده است.


وی تاکید کرد : تا زمانی که زنجیر تحقیر و تحریم پاره نمی شد امکان توسعه و تحرک برای کشور وجود نداشت .



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار