کد خبر: ۱۷۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور، مدیران استانی و جمعی از شرکت کنندگان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم عصر امروز شنبه به میزبانی تالار شهیدان نژاد فلاح شهر کرج برگزار شد تا برای شانزدهمین بار برترین های کشور در رشته های مختلف مهارتی به مدت ۴ روز با یکدیگر رقابت کنند.

معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با بیان اینکه مهارت آموزان پیش قراولان توسعه کشور هستند، گفت: در ایامی که کشور از بحران بیکاری رنج می برد و فارغ التحصیلان دانشگاهی سهمی ویژه از این بیکاری دارند حرکت به سمت مهارت آموزی می تواند یک اقدام راهگشا باشد.

محمد امین سازگارنژاد افزود: امیدوارم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مهارت آموزی و مهارت دوستی را بیش از پیش و با جدیتی مضاعف سرلوحه کار خود قراردهند تا فارغ التحصیلان دانشگاهی ما کمتر دغدغه اشتغال و یافتن کار داشته باشند.

ضرورت نهادینه شدن فعالیت های مهارتی در کشور

وی با تاکید براینکه باید فعالیت های مهارتی و مهارت آموزی در کشور نهادینه شود گفت: به جای آنکه رد و بدل شدن پایان نامه ها را شاهد باشیم و پیاده روهای خیابان انقلاب و حوالی دانشگاه ها را شلوغ ببینیم باید موضوع مهارت و حرفه آموزی مورد توجه قرار گیرد تا مشکل حوزه جوانان و اشتغال آنها رفع شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم مدرک گرایی اصالت و جایگاه مهارت را دچار خدشه کند چرا که امروز شاهد هستیم آنهایی که مهارتی آموخته اند مورد پذیرش اند و خواهان دارند و بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی دغدغه یافتن کار وشغل مناسب دارند.

سازگارنژاد در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات ملی مهارت و ارتقاء جایگاه این رویداد در نزد مسئولان کشور گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت و حضور در رقابت های جهانی می تواند مسیر استاندارد شدن توسعه را برای ما هموار کند و تلاش وزارت تعاون و این سازمان حمایت از منتخبین این رقابت ها خواهد بود.

رییس ستاد اجرایی شانزدهمین دوره ملی مهارت هم در سخنانی با بیان اینکه دوره شانزدهم و دوره هفدهم در سال آینده مشخص کننده ترکیب تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی خواهد بود، گفت: مسابقات جهانی مهارت در سال ۲۰۱۷ به میزبانی کشور امارات برگزار می شود و امیدوارم کاروان کشورمان بتواند بهترین عملکرد را در این رویداد معتبر جهانی رقم بزند.

رقابت ۴۵۲ جوان منتخب کشوردر ۲۸ رشته

محمد حسین حاجیلو افزود: ۴۵۲ جوان برتر کشور در ۲۸ رشته و در دوبخش بانوان و آقایان با یکدیگر رقابت می کنند تا در نهایت نفرات منتخب کشور معرفی شود.

وی تصریح کرد: این تعداد شرکت کننده با گذر از دو مرحله مسابقات شهرستانی و استانی پای در رقابت های کشور گذاشته است و به طور قطع شاهد رقابتی با کیفیت و نزدیک از سوی بهترین های کشور خواهیم بود.

حاجیلو از معرفی برترین ها در روز پنج شنبه خبرداد و گفت: نفرات حاضر در مسابقات کشوری به مدت ۴ روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد و این فرصت مهیاست تا اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان و دانش آموزان بتوانند از نزدیک نظاره گر رقابت ها باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، قرائت پیام علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادای سوگند داوران و کارآموزان و برش کیک مخصوص از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار