رئیس هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان آمل
رئیس هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان آمل گفت: تعاونی‌ها با وجود استقبال زیاد با مشکلاتی مواجه هستند مانند اینکه تعاونی‌ها باید 9 درصد مالیات ارزش بر افزوده بپردازند ولی اصناف از پرداخت این میزان معاف هستند.
کد خبر: ۱۶۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 20 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی محمد میرزاییدر جمع اعضای تعاونی مصرف فرهنگیان استان مازندران در آمل بااشاره به اینکه تعاونی در ارزش‌های دینی و اسلامی پسندیده است، گفت: معیشت و رفاه فرهنگیان و ارتقای شان و منزلت فرهنگیان از دغدغه دولت‌ها بوده است و تعاونی فرهنگیان با تامین کالا و خدمات قسمتی از مشکلات همکاران را در نظام اقتصادی متحول و در حال توسعه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از منطقی‌ترین شیوه‌ها برای حفظ تعادل توسعه تعاونی ها هستند، بیان کرد: هدف از تاسیس شرکت‌های تعاونی توزیع خدمات و رفع نیاز اعضا است و تعاونی‌های مصرف در توزیع نقش بسزایی دارند.

میرزایی با تاکید بر اینکه امروز به اذعان دولت مردان سالم‌ترین بخش تعاونی‌، تعاونی مصرف است، افزود: این تعاونی‌ها با وجود استقبال زیاد با مشکلاتی مواجه هستند مانند اینکه تعاونی‌ها باید 9 درصد مالیات ارزش بر افزوده بپردازند ولی اصناف از پرداخت این میزان معاف هستند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت ارزش افزوده توسط تعاونی‌ها شرایط نابرابر و قدرت نابرابر تعاون و بخش خصوصی را ایجاد کرده است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس به پیگیری چندین ساله خود ادامه داده و تعاونی ها را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنند و یا فرصت جبران به تعاونی‌ها داده شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان آمل با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت، تعاونی های مصرف باید اصلاح ساختار دادهو از سیستم سنتی به سیستم نوین تبدیل شوند، گفت: دوره های آموزشی بازاریابی برای مدیران تعاونی‌ها ضروری است تا مدیران از تکنولوژی و سیتسم های نوین بازاریابی بهره بگیرند.

میرزایی با تاکید بر اینکه ارائه راهکارهای عملی در بخش تعاون، آموزش، قانون‌گذاری مناسب و توزیع خدمات و کالاهای ارزان تر به قشر فرهیخته از نیازهای این بخش است، افزود: در برنامه پنجم توسعه بنا به فرموده رهبری نقش تعاونی باید 25درصد باشد در حالی که این میزان چهار درصد است.

وی یادآور شدَ: تعاونی‌های مصرف نیاز به مکان و ساختمان مناسب دارند، تعاونی ها نیاز به تسهیلات کم بهره دارند تا بتوانند به فرهنگیان خدمات ارائه دهند.

رئیس هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان آمل اعلام کرد: تعاونی مصرف فرهنگیان آمل با هزار عضو تاسیس شد و هم اکنون بیش از 5 هزار عضو با میانگین سرمایه اعضا 256 هزار تومان دارد و کل سرمایه شرکت یک میلیارد و 374 میلیون تومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید عطار حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
ظهار نظر در سایت اتاق تعاون استان مازندران در مورخ 27/12/94
بسمه تعالی
(معلمی را دیدم که شعر ابوالسعید ابی الخیر را زمزمه میکرد و به من گفت فلانی دولت که بر ما جفا می کند ما خود نیز به خود جفا می کنیم.من نمی خواهم محتاج این و آن شوم.
یا رب توچنان کن که پریشان نشوم/محتاج برادران و خویشان نشوم
بی منت خلق خود مرا روزی ده/تا از در تو بر در ایشان نشوم)
با سلام به آقای علی امامی مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مصرف فرهنگیان مازندران.
چند سوال ذهن بنده را بعنوان یکی از سهامداران جزء در اتحادیه شرکتهای تعاونی مصرف فرهنگیان ایران که با بیش از 160 تعاونی( اتحادیه و تعاونی) فعالیت دارد و آقای علی امامی هم بازرس آن اتحادیه بوده اند و در حال حاضر نیز عضو هیات مدیره آن نیز هستند- بخود معطوف داشته است
1-اتحادیه شرکتهای تعاونی مصرف ایران (اتما) دارای چند کارخانه بوده که بصورت شرکت سهامی خاص فعالیت داشته و مدیران آن ازمدیران اتحادیه ایران بوده و بعضی دیگر نیز هم اکنون حضور فعال در هیات مدیره اتحادیه مصرف فرهنگیان ایران دارند. مثل شرکت صنایع غذائی جیرفت به شماره ثبت 88536و دیگری شرکت صنایع موتورسیکلیت و دوچرخه سازی نسیم فرهنگیان سهامی خاص به شماره ثبت 2831و کارخانه تولید فرش سجاده استان فارس - وضعیت و سرنوشت این کارخانه ها به کجا کشید؟ شما بعنوان بازرس اتخادیه فرهنگیان ایران و هم اکنون هیات مدیره برای احقاق حقوق فرهنگیان چه کردید؟چرا بند نهم پیشنهاد ریاست هیات مدیره اتحادیه مصرف فرهنگیان ایران را درمجمع 90که در بند 9 اعلام داشته بود مسکوت گذاشتید؟ مدیران اتحادیه قبل با خرید یک سهم (10000ریالی) در ارکان اصلی این شرکتها که سهامی خاص بوده قرار گرفتند و هیچگونه گزارش مالی به سرمایه گذاران آن (که سرمایه آن از طریق اتحادیه ها و تعاونیها تامین می شد) نداده اند .وجود بیش از بیست میلیارد تومان مربوط به وامهای دراز مدت اتحادیه مصرف فرهنگیان ایرا ن توسط چه مدیرانی و با چه مجوزی و برای چه اهدافی اخذ گردیده بود و چرا هر ساله بالغ بر قریب یک و نیم میلیارد تومان به سقف این بدهیها افزوده میشود در حالیکه هر ساله بالغ بر هشتاد میلیون تومان پاداش مورد تصویب مجمع قرار میگیرد و هیچکدام از نمایندگان تام الاختیار تعاونیهای مامور در آن مجمع اعتراضی به صورتهای مالی نمی نمایند.چرا مدیران اتحادیه مصرف فرهنگیان ایران در بدو ورود کارتهای نقدی (کارت خرید) به نمایندگان عضو می دهند؟ !!!!آیا این روش ها سرپوش گذاشتن به آنچه که در آتحادیه مصرف فرهنگیان ایران می گذرد نیست؟ مسئولیت شما در اتحادیه خودتان و اتحادیه ایران بعنوان وکیل و موکل است و حفظ امانت داری در اولویت است آن را چگونه توجیح می کنید؟ منتظر اقدام برای احقاق حقوق فرهنگیان که سرمایه آنها در اتحادیه در معرض خطر قرار دارد.جناب آقای علیمحمد میرزائی پیگیر سهام تعاونی و سرمایه ایکه در اتحادیه قرار داده اید و بخشی از این سهم در موارد بالا حیف و میل شده پیگیر باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار