روایت روحانی هندی از تاثیر انقلاب ایران بر کشورهای مسلمان؛
بیست و نهم دی ماه، مسجد الغدیر مشهد میزبان عاشقانی بود که در شب میلاد امام حسن عسگری(ع) گرد هم آمده بودند.
کد خبر: ۱۶۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 20 January 2016
حجت ‏الاسلام و المسلمین حکیم سجاد حسین، روحانی برجسته و فعال سیاسی اهل کشمیر هندوستان سخنران ویژه آن بود که در این مراسم به اشتراکات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کشمیر هندوستان اشاره کرد و گفت: این اشتراکات به اندازه‌ای زیاد است که کشمیر را «ایران صغیر» نامیده‎اند.
 
وی با بیان اینکه حرکت‎ها و جنبش‏های اسلامی در جهان دو نوع بوده است، نوع اول را حرکت‎هایی دانست که پرچم‎داران آن علمای شیعه بوده‎اند و تصریح کرد: نوع دوم حرکت‏هایی بوده که پرچم‎داران آن علمای اهل سنت بوده‏اند.
 
حجت‏الاسلام و المسلمین حکیم سجاد حسین با اشاره به جنبش‏های اسلامی در کشورهایی مانند مصر و ... خاطرنشان کرد: تنها حرکتی که به نتیجه رسید، حرکت امام خمینی(ره) بود.
 
این روحانی برجسته و فعال سیاسی هندی به اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن بر سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: دنیا و قدرت‏های استعماری تحقیق می‎کنند برای اینکه دریابند علت به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی ایران ظرف یکی دو سال چیست؛ پاسخ مشخص است؛ پشتیبان و تئوری حرکت انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه بود و همین مسأله عامل پیروزی این انقلاب است.
 
وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای مسلمان دنیا، عنوان کرد: یکی از روحانیون هندی ساکن کشمیر، در اوایل جنگ تحمیلی ایران، با مراجعه به درب هر یک از منازل اهالی یکی از مناطق محروم هند، مبلغ 300 هزار روپیه معادل 10 هزار دلار جمع‎آوری کرد و این مبلغ را به سفیر ایران تحویل داد و از وی خواست این پول را به رزمندگان جبهه اسلامی علیه صدام برساند.
 
حجت‏الاسلام و المسلمین حکیم سجاد حسین اضافه کرد: مبلغ این پول اهمیتی ندارد بلکه آنچه مهم است اعلام همبستگی مؤمنان و شیعیان هند با رزمندگان ایران است زیرا معتقد بودیم اگر ایران شکست بخورد، دوام شیعه بر هم خواهد خورد و به لطف خدا شاهد شکست صدام بودیم و می‏بینیم حرکت انقلاب اسلامی ایران همواره ترویج می‎یابد.
 
این روحانی برجسته و فعال سیاسی هندی به توقیف دو فروند شناور آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: ایران به این اقتدار رسیده و این قدرت را یافته است و توانایی مقابله با استکبار را دارد اما سایر کشورها از قبیل هند چنین قدرتی ندارد.
وی با بیان اینکه به گفته تئوریسین‎های عربی، دولت‎های عربی حتی از مفاد قرارداد کمپ دیوید آگاهی نداشتند، خاطرنشان کرد: اما ایران به مدت 10 سال برای بند بند توافق هسته‏ای مذاکره کرد و در نهایت هم به پیروزی رسید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار