کد خبر: ۱۶۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 18 January 2016

تابناک گیلان: یونس رنجکش در جلسه هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد گیلان بیان کرد :‌ آمیخته شدن مرز بین فعالیت های سیاسی و اجتماعی یکی از آسیب‌های جدی برای سازمان مردم نهاد با کارکردهای اجتماعی است که می‌تواند در کاهش اعتبار عمومی آنان نقش‌بسزایی داشته باشد.

وی ادامه دارد: سازمان های مردم نهادی که در حوزه های اجتماعی فعالیت دارند باید تلاش کنند تا مرز حوزه فعالیت‌های خود را با مباحث سیاسی بویژه در ایام انتخابات پیش رو آغشته نکنند.

دبیر هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد گیلان افزود: همه وظیفه داریم تا مردم را برای مشارکت بیشتر در پای صندوق های رای در انتخابات‌های پیش روتشویق کنیم اما مجاز نیستیم از تابلو و نمادهایی که به واسطه اعتبار اجتماعی کسب کرده ایم برای شخص خاصی هزینه و موجب خدشه دار شدن اعتماد عمومی نسبت به سازمان‌های مردم نهاد شویم.

وی یادآور شد: به همه اعضای سازمان‌های مردم نهاد توصیه می شود تا در صورت حضور در فعالیت‌های سیاسی در انتخابات های پیش رو از هویت سازمان خود برای تبلیغ شخص خاصی استفاده نکنند.

در این جلسه همچنین اعضای هیات نظارت به سازمان‌های مردم نهاد هم با تاکید بر پرهیز این سازمان‌ها برای فعالیت‌های انتخاباتی برای داوطلبان خاص خواستار رعایت مفاد قانونی در این زمینه شدند.

بررسی چند پرونده صدور مجوز و تغییر مدیرعاملی نمایندگی یک سازمان مردم نهاد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در کنار برگزاری نمایشگاهی از فعالیت‌های این سازمان ها در دهه مبارک فجر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار