فروردین 93 و جنجالهای یک جسد؛
تابناک: نخستین ماه سال گذشته گرچه روزهای آغازین سال 93 بود و شاید کمتر اصفهان شاهد خبرهای چندان جنجالی و خاص بود اما با این وجود بودند، خبرهایی که اصفهان راهرچند برای مدتی به حاشیه بردند.
کد خبر: ۱۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 25 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سال 93 برای اصفهان هم روزهای تلخ و هم روزهای شیرینی را در دنیای اخبار گذراند.

برخی خبرها حاشیه ساز، برخی امیدوارکننده و برخی نیز تاسف برانگیخت.

نخستین ماه سال گذشته گرچه روزهای آغازین سال 93 بود و شاید کمتر اصفهان شاهد خبرهای چندان جنجالی و خاص بود اما با این وجود بودند، خبرهایی که اصفهان را هرچند برای مدتی به حاشیه بردند.

یکی از خبرهای جنجالی سال گذشته در فروردین ماه، موضوع دفن ریچارد فرای شرق شناس امریکایی بود که با اعلام آن، حاشیه های بسیاری در محافل خبری و اظهارنظرهای مختلفی از سوی مسئولان داشت.

دفن این شرق شناس بنا بر وصیت وی، به یک سوژه داغ برای برخی رسانه ها اصفهان تبدیل شده بود و تا مدتها موضع مخالفان و موافقان برای این اقدام در روزنامه ها و سایت ها و خبرگزاری های استان مورد انعکاس قرار می گرفت.

این ماجرا تا بدان جا پیش رفت که حتی برخی نمایندگان اصفهان نامه ای اعتراضی آماده و آن را امضا و برای حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ارسال کردند تا از این طریق مانع دفن فرای در اصفهان شوند.

آنها فرای را جاسوس دستگاه اطلاعاتی آمریکا(سیا) می دانستند و این اقدام را خلاف آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اعلام داشتند و به همین سبب به طور قاطع پای مخالفت خود ایستادند و با رساندن صدای اعتراض خود به بسیاری از مسئولان استانی و کشوری سعی در ممانعت از دفن وی در جوار پل خواجوی اصفهان داشتند.

دامنه مخالفت ها برای دفن فرای در حاشیه زاینده رود، از نصف جهان هم فراتر رفت و پیام فضلی نژاد که از مقاله نویسان روزنامه کیهان است، فرای را جاسوس سیا خواند و احترام فرای از سوی برخی در داخل را ناشی از غفلت، جهالت و یا خیانت دانست.

از سوی دیگر موافقان دفن فرای، او را شخصیتی ایران دوست و یکی از محققانی می دانستند که
عنوان "خلیج فارس" را به رسمیت شناخته بود و براساس اسناد تاریخی آن را به اثبات رسانده بود.
در همین روزهای مخالفت و موافقت برای این دفن حاشیه ساز بود که عده ای با اسپری به محل دفن آرتور پوپ که وی سال ها پیش در حاشیه زاینده رود دفن شده بود، رفتند و با نوشتن شعارهایی اعتراض خود را به دفن فرای در جوار پوپ اعلام کردند.

به هرحال با تمامی حاشیه هایی که این دفن داشت؛ وراث ریچارد فرای، نتوانستند به وصیت وی عمل کنند و در نهایت حاشیه زاینده رود خاک ابدی فرای نشد.

از دیگر خبرهای مهم فروردین ماه سال گذشته اصفهان، دائمی شدن عدم تردد خودروها در میدان نقش جهان بود که در پی این تصمیم ایستگاه های اتوبوس و تاکسی در این میدان نیز حذف و به مسیری دیگری منتقل شد.

دیگر خبر مهم فرودین ماه سال گذشته ورود بیش از سه میلیون گردشگر نوروزی به استان اصفهان بود که در نوع خود و طی حدود 16 روز آمار خوبی را برای کارنامه گردشگری اصفهان رقم زد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار