رئیس شورای استان اردبیل گفت: حاشیه‌نشینی محصول بی‌تدبیری و بی‌برنامگی مسئولانی است که همواره سعی می‌کنند نسبت به آسیب‌ها و عوارض این موضوع خود را در غفلت ببینند.
کد خبر: ۱۶۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 14 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رحیم آقازاده عصر امروز در جلسه کمیسیون عمران و زیباسازی شهری در شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بخشی از ساخت و سازها در اردبیل براساس ضوابط و مقررات نبوده بلکه حاکم بودن مدیریت سنتی و دیدگاه‌های غلط بستری را فراهم کرده تا برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در مسیر توسعه پایدار باید تمام تنگناها و گره‌های موجود مورد توجه قرار گیرد که اگر ما نتوانیم جلوی مهاجرت‌ها را گرفته و به حاشیه‌سازی‌ها و تشدید سکونت‌گاه‌های غیررسمی دامن بزنیم، روزبه‌روز بر دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

رئیس شورای استان اردبیل ضرورت یک تعریف دقیق شهروند و شهرنشین را یادآور شد و گفت: آنهایی که از روستاها به شهر مهاجرت می‌کنند در اغلب موارد با اصول شهرنشینی آگاهی ندارند که ضروری است مجموعه شهرداری در ارائه خدمات، آموزش‌های اصول شهرنشینی را نیز مورد توجه قرار دهند.

آقازاده رعایت قوانین و مقررات را در کنار درک مشکلات و نارسایی‌های زندگی و معیشت عده‌ای از شهروندان مستضعف و بی‌بضاعت یادآور شد و افزود: اگر بخواهیم جلوی مهاجرت‌ها را بگیریم باید در روستاها به دنبال ردپاهایی باشیم که اسباب و زمینه این مهاجرت را به دلیل نبود فضای اشتغال یا کارآفرینی‌ها مورد توجه قرار دهیم.

وی مشکلات معیشتی و سکونتی مردم را ناشی از عدم مدیریت و عدم احساس مسئولیت توصیف کرد و گفت:‌ اگر بتوانیم مشکلات را در همان زمان و محل وقوع این مشکل تحلیل و بررسی کنیم قطعاً بسیاری از نارسایی‌ها برطرف می‌شود.

آقازاده نمونه این مشکلات را تولید سیب‌زمینی و عدم فروش این محصول به قیمت مناسب اعلام کرد و ادامه داد: اگر محصولات کشاورزی به قیمت مناسب به فروش نرسد و کشاورز ما متضرر شود، قطعاً به جای روی آوردن به مشاغل واقعی به مشاغل کاذب همچون دست‌فروشی‌ها و دوره‌گردی‌هایی روی می‌آورند که جز سد معبر و حاشیه‌نشینی هیچ نتیجه‌ای را به همراه ندارد.

وی بیان کرد: مقصر اصلی بسیاری از این حاشیه‌نشینی‌ها و تولید سکونت‌گاه‌های غیررسمی خود مسئولان هستند که در حقیقت بدون نظارت و دقت نظر مجوزی دادند تا این ساخت و سازها انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار