نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در کردستان به تحریم های متعدد کشورهای غربی برای تسلیم ایران اشاره کرد و گفت: دولت های غربی، آمریکا و صهیونیست‌ها بدانند ملت ایران هرگز تن به خواسته‌های آنها نمی‌دهند و امنیت خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۶۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 13 January 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دومین نشست ماهانه ائمه جمعه استان کردستان با محوریت تحلیل مسائل روز منطقه و جهان اسلام اظهار کرد: یکی از برکات تشکیل چنین جلساتی بحث و تبادل نظر تخصصی پیرامون مسائل روز جهان اسلام و تقویت وحدت و همگرایی بیشتر علمای منطقه است.

وی به نقش تاثیرگذار ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه در جایگاه امامت یک نقش محوری و جایگاه پدری را برای مردم دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به کارکرد فرهنگ در اقتدار ملی کشور تصریح کرد: ائمه جمعه به دلیل محوریتی که دارند یکی از مهمترین اقشار تاثیرگذار در ترویج فرهنگ اسلامی بین آحاد جامعه هستند.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه کشور در چند سال اخیر گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها چون نمی‌توانند از طریق نظامی در برابر ما ایستادگی کنند از حوزه جنگ نرم علیه کشور ما دست به کار شدند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اقدامات ایادی استکبار در کشورهای اسلامی و نابسامان کردن منطقه افزود: دشمنان تمامی توان خود را برای درگیر کردن مسلمانان صرف کردند و در تلاش بودند که ایران را نیز در این درگیری و جنگ‌ها وارد کنند که با تکیه بر اراده مردم و رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توفیقی به دست نیاوردند.

وی رژیم صهیونیستی را طراح اصلی جنایات عربستان معرفی کرد و گفت: جنایات اسف بار عربستان در یمن که با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد سبب خسارت به سرمایه‌های معنوی، فکری و آبروی جهان اسلام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به وظایف خطیر ائمه جمعه افزود: تقویت باورهای دینی، حاکمیت اخلاق و بصیرت افزایی بیشتر در جامعه از مهمترین وظایف ائمه جمعه است.

وی با یادآوری اهمیت آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، به ضرورت حساسیت این تریبون تأکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک حق‌الناس است که ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه باید حضور حداکثری مردم در انتخابات را یادآوری کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به شهادت شیخ نمر باقر النمر اشاره کرد و افزود: شیخ نمر روحانی فرهیخته‌ای بود که شهادت وی توطئه‌ای طراحی شده از سوی آمریکا و اسرائیل بود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف در جهان اسلام تصریح کرد: در بعضی از کشورهای اسلامی، کسانی هستند که ندای تفرقه سر می‌دهند و کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند تربیت شده رژیم صهیونیستی و ابزار آمریکا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به موضع گیری واحد همه مسلمانان در اعتراض به شهادت شیخ نمر گفت: شیخ نمر هیچگاه در اعتراضات خود بحث شیعه و سنی را مطرح نکرد و تنها جرم او دفاع از اسلام و همه مسلمانان بود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر مردم برای انتخاب اصلح افزود: دقت و آگاهی در انتخاب اصلح ترین فرد برای انتخابات بسیار مهم است زیرا انتخاب شایسته مسیر توسعه استان را در 4 سال آینده شتاب فراوان می‌بخشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به تحریم های متعدد کشورهای غربی برای تسلیم ایران اشاره و تأکید کرد: دولت های غربی، آمریکا و صهیونیست‌ها بدانند ملت ایران هرگز تن به خواسته‌های آنها نمی‌دهند و امنیت خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کنند.

وی ناآگاهی و فقر فکری را یک ضعف بزرگ دانست و گفت: ضعف فکری خیلی از ضعف مادی بدتر است زیرا کسانی که فقر فکری داشته باشند هم دنیا و آخرت خود را خراب می کنند و هم به دیگران ضربه می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان آگاهی بخشی در خصوص حضور حداکثری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص اهمیت انتخابات وظیفه خطیری است که بر عهده همه مردم و خصوصا ائمه جمعه است که باید تلاش شود این آگاهی بخشی دقیق انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه و شور و نشاط در همه اقشار برای حضور حداکثری در انتخابات اسفندماه مهمترین رسالت ائمه جمعه در بحث انتخابات است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی نقش مردم در عزت و اقتدار ملی ایران را یک نقش مرکزی و انکار ناپذیر دانست و گفت: مردم چشم بینای نظام هستند و بسیاری از توطئه های دشمنان با هوشیاری مردم خنثی شده است.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان در خصوص عدم حضور مردم در انتخابات اسفند ماه افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب عظمت و اقتدار هرچه بیشتر کشور و سبب روسیاهی دشمنان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: ائمه جمعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه باید تحرک و پویایی ایجاد کنند و آنها نقش بسیار کلیدی و مهمی در حل مشکلات دارند.

وی تصریح کرد: سخنرانی‌های نمازهای جمعه باید هدفمند، مفید، به روز و کاربردی باشند و اطلاعات جامعی را در اختیار نمازگزاران قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار