بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 04 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی به خاتمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی مصیبت وارده به حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، متن کامل پیام تسلیت ایشان بدین شرح است:

«انالله و انااليه راجعون»

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی

درگذشت دایی بزرگوارتان، مرحوم حاج محمد ضیایی اردکانی را به جناب‌عالی، خانواده محترم و خاندان خاتمی و ضیایی تسلیت می‌گویم.

با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال خواستارم.

اكبر هاشمي رفسنجاني
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام


مشاور شاه سعودی: کاری می کنیم ایرانی ها در خیابان های عربستان گدایی کنند!

سایت اصولگرای مشرق نیوز: در ادامه سیاست خصمانه و تنش آمیز دولت عربستان سعودی و درپی حاشیه های حضور معترضان در مقابل سفارت عربستان در تهران یک مقام سعودی سخنان اهانت آمیزی علیه ایرانیان مطرح کرد.

انور عشقی، مشاور پادشاه عربستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی "المحور" مدعی شد: ایرانی ها سفارت عربستان در تهران را آتش زدند و همان طور که پیش از این، بر سر سفارت آمریکا آن بلا را آوردند.
 
وی در سخنانی گستاخانه و توهین آمیز مدعی شد: کشورهای حوزه خلیج فارس ریه اقتصادی ایران هستند اما ما کاری با ملت ایران خواهیم کرد که در خیابان های عربستان مانند ولگردها گدایی کنند.


وزیر ارتباطات: تلگرام فیلتر نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه اجتماعی تلگرام قرار نیست فیلتر شود.

خبرگزاری مهر: محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که آیا شبکه اجتماعی تلگرام فیلتر خواهد شد گفت: به طور کلی فیلترینگ درسیاست ما جایی ندارد و نگاه ما هوشمند است.

واعظی در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور نیز، اظهار کرد: با هماهنگی وزارت کشور از ۴ ماه قبل کمیته ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از همه بخش‌های زیرربط برای آماده سازی زیرساخت انتخابات الکترونیکی تشکیل شده است؛ همچنین وزارت کشور مراکز و شهرهایی را اعلام کرده که زیرساخت های لازم را فراهم کردیم و کمیته‌ای هم در وزارت کشور زیر نظر بخش وزارت ارتباطات تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر آمادگی زیرساختهای ارتباطی برای انتخابات الکترونیکی تا دهه فجر امسال ادامه داد: از نظر فنی آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیک وجود دارد و چنانچه وزارت کشور و شورای نگهبان با هم توافق کنند، آنچه مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است مهیا خواهد بود.

وی در خصوص ۲۰هزار روستایی که هنوز به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند تا بتوان در انتخابات از آن استفاده کرد گفت: امیداورم تا ۲۲ بهمن ماه امسال این تعداد روستا را سرویس رسانی کنیم. البته در دو هفته گذشته نیز حدود ۱۵۰۰ روستا به جمع روستاهای دارای اینترنت اضافه شد.


نامزد سوشا مکانی هم شاکی شد+عکس

ظاهرا دردسر های ایجاد شده برای یکی از فوتبالیست های کشور دست از سر وی بر نمی دارد و هر لحظه اتفاقات تازه ای در این خصوص منتشر می شود. چرا که خانمی که خود را نامزد سوشا مکانی معرفی کرده است در صفحه شخصی اش متنی را به اشتراک گذاشته است که در آن از رفتار برخی مردم به شدت و با لحنی توهین آمیز گلایه کرده است.

متن این پیام که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود را در ادامه خواهید دید که البته بخشی از این پیام به جهت محتوای غیر قابل انتشار مخدوش شده است.


گلایه های نامزد سوشا مکانی در اینستاگرام



آیت‌الله جنتی: برخی برای قبضه کردن مجلس خبرگان کمر همت بسته‌اند

دبیر شورای نگهبان گفت: انتخابات امسال با دوره هاي قبل تفاوت دارد و شكست خوردگان ميدان سياست كمر بسته اند تا مجلس و خبرگان را قبضه كنند.

احمد جنتي در همايش سراسري ائمه جمعه گفت: فريضه امر به معروف و نهي از منكر روي زمين مانده است و نبايد اين فريضه را دست كم بگيريم و دولت بايد توجه جدي به آن داشته باشد چراكه ميتواند جلوي خيلي از مسائل را با اين فريضه مانند اسراف هاي اقتصادي بگيرد.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری مهر، وی افزود: امروز ما در يك حالت جنگ رواني هستيم كه يكي از راه هاي مقابله با آن و همچنين فرهنگ غربي امر به معروف است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخابات امسال با دوره هاي قبل تفاوت دارد و شكست خوردگان ميدان سياست كمر بسته اند تا مجلس و خبرگان را قبضه كنند.

وی تاکید کرد: اهميت انتخابات خبرگان خيلي مهتر از انتخابات مجلس است و قابل قياس نيست زيرا با موضوع رهبري ارتباط دارد.

جنتی ادامه داد: آنها كمر بسته اند خبرگان را قبضه كنند و مي خواهند اكثريت يا يك اقليت سر و زبان دار را در خبرگان داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مساله شوراي رهبري كه مطرح كرده اند خيلي زشت و مضر و خلاف قانون اساسي است و من تعجب مي كنم كه چرا اين مساله را مطرح مي كنند؟!

وی ادامه داد: اگر تا الان نظام سرپا بوده است به اين دليل است كه رهبري نظام يك نفر است زيرا قدرت با شوراي رهبري شكسته مي شود. شوراي رهبري اصلا نشدني است و كارايي و توان ندارد.

آیت الله جنتی گفت: هدف ديگر اينها تضعيف قدرت رهبري است. مي خواهند قدرت مطلقه رهبري را بگيرند و قصد دارند مدت آن را كم كنند و مي گويند چه كسي گفته رهبري بايد مادام العمر باشد؛ ببينيد چه نقشه هاي شوم و شيطاني دارند؛ اصلا مي خواهند اختيارات رهبري را محدود كنند.

دبیر شورای نگهبان گفت: برخي از اين كساني كه براي انتخابات ثبت نام كردند براساس نتيجه برخي استعلامات، مشخص شده قمار باز و مشروب خوار هستند.


(تصاویر) دیپلمات‌های عربستان پس از ترک ایران

اعضای هیأت دیپلماتیک سعودی در ایران شامگاه یکشنبه ۳ تهران را ترک کردند و وارد دبی شدند.

به گزارش فرارو، پس از آنکه روز شنبه سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد هدف حمله شماری از معترضان به اعدام "شیخ باقرالنمر" قرار گرفت ریاض اعلام کرد روابط خود با ایران را قطع می‌کتد. این کشور 48 ساعت به کارکنان سفارت ایران در عربستان فرصت داد این کشور را ترک کنند.

در همین حال شبکه العربیه تصاویری از خروج دیپلمات های سعودی از تهران و ورود آنها به فرودگاه دبی منتشر کرد. "انور قرقاش" وزیر مشاور این کشور در امور خارجه امارات در راس استقبال کنندگان از هیأت دیپلماتیک سعودی در فرودگاه دبی حضور داشت.  

(تصاویر) خروج دیپلمات‌های سعودی از ایران

(تصاویر) خروج دیپلمات‌های سعودی از ایران

(تصاویر) خروج دیپلمات‌های سعودی از ایران

(تصاویر) دیپلمات‌های عربستان پس از ترک ایران

(تصاویر) دیپلمات‌های عربستان پس از ترک ایران

(تصاویر) دیپلمات‌های عربستان پس از ترک ایران

(تصاویر) خروج دیپلمات‌های سعودی از ایران



پیشنهاد آل سعود به آیت الله النمر پیش از اعدام چه بود؟

بین الملل > خاورمیانه - واحد مرکزی خبر نوشت: خانواده شهید النمر فاش کردند رژیم سعودی از قبل پیشنهادی را برای آزاد کردن او مطرح کرده بود.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه خبري «الوعي نيوز»،  خانواده آيت الله النمر فاش کردند وزارت کشور سعودي چند هفته پيش از اجراي حکم در تماس با اين خانواده پيشنهادي را براي لغو حکم اعدام مطرح کرده بود.
يکي از مسئولان سعودي در تماس با خانواده النمر گفته بود اگر خواهان آزادي او هستند دو راه دارند که يکي ارسال نامه از طرف خود آيت الله النمر براي سلمان بن عبدالعزيز پادشاه سعودي براي ابراز ندامت درباره موضع گيري هاي قبلي و تعهد دادن براي کنار گذاشتن اين موضع گيريها در آينده است. راه دوم هم رفتن خانواده النمر به وزارت کشور و درخواست از وزير کشور سعودي براي لغو حکم است.
مقام مسئول در وزارت کشور سعودي تاکيد کرده بود با يکي از اين دو راه مي توانند حکم اعدام را به زندان تبديل کنند و در نهايت او را آزاد کنند. خانواده النمر تاکيد کرد حاضر نيست چنين درخواستي را براي وزير کشور سعودي ارسال کند و خود شيخ النمر هم حاضر نيست موضع گيري خود را تغيير دهد.
حکم اعدام آيت الله النمر در حالي اجرا شد که بعضي از محکومان به اعدام در عربستان بيش از ده سال است در زندان هاي سعودي نگهداري مي شوند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار