رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: با توجه به معین بودن استان فارس و وقوع حوادث گسترده در آن ، پایگاه منطقه ای هلال احمر جنوب کشور در این استان مستقر می شود
کد خبر: ۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲ 29 January 2015
به گزارش ایرنا، دکتر سید امیرمحسن ضیایی چهارشنبه در دیدار با استاندار فارس بیان کرد: استان فارس در جنوب کشورنقش محوری دارد و استقرار پایگاه منطقه ای جنوب کشور در این استان ضرورت دارد تا بتواند نقش خود را در خدمات دهی مناسب امدادی به استان های همجوار انجام وظیفه کند.
وی با بیان اینکه باید عملیات امداد و نجات به صورت مستقل و با ایجاد پایگاه منطقه ای در جنوب کشور صورت گیرد افزود: با استقرار این پایگاه مدت زمان امدادرسانی و پاسخگویی به حوادث، کاهش خواهد یافت.
ضیایی اظهارداشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح تحول سلامت و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم موفق عمل کرده است که ما در هلال احمر نیز تلاش می کنیم ارائه خدمات در این بخش به گونه ای مناسب به مردم ارائه شود.
وی اضافه کرد: در صورتی که خدمات ارائه شده چشمگیر باشد و مردم از خدمات راضی باشند، حمایت های دولت و مجلس از جمعیت هلال احمر گسترش می یابد و ارائه خدمات مطلوب تر در دستور کار قرار می گیرد.

*** شرق فارس نیازمند پایگاه امدادی قوی است

استاندار فارس نیز گفت: استان فارس به عنوان پشتیبان امدادی استان های همجوار محسوب می شود لذا تکمیل و تجهیز پایگاههای هلال احمر دراستان ضروری است که شرق استان فارس نیز نیازمند پایگاه امدادی قوی می باشد.
سید محمد احمدی اظهار داشت: با توجه به وسعت استان فارس و گستردگی حوادث امکانات موجود جوابگو نیست و نیازمند توجه ویژه به این استان می باشد.
وی اضافه کرد: مدیریت و پرسنل هلال احمر استان از نیروهای همراه وآماده وتوانمند ودر ارائه خدمات همیشه به روز و فعال هستند.
او ادامه داد: با توجه به اینکه در استان فارس در طول سال چندین زلزله رخ می دهد می طلبد تا امکانات و تجهیزات هلال احمر در استان تکمیل تر شود و نیروهای امدادی آموزش های ویژه ای را دریافت کنند.
استاندار فارس عنوان کرد: استان آتش سوزی جنگل ها در فارس یکی از معضلات پیش روی این استان است که هلال احمر نیز در زمینه مقابله با این تهدید می تواند بسیار نقش آفرین باشد.
احمدی گفت: نگاه مردم به هلال احمر نگاه خوبی است و این نهاد به عنوان تشکیلات موثر در سطح کشور به شمار می آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار