کد خبر: ۱۵۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 27 December 2015

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بررسی وضعیت جنگل ها ، منابع طبیعی و محیط زیست باید به صورت جدی در راس برنامه های کشور قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، عبدالغفار شجاع عصر شنبه در آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد مرحوم دکتر کریم ساعی بنیانگذار سازمان جنگل ها و مراتع ایران در کرج افزود: امروز همه مردم و مسئولان نسبت به معضل تخریب جنگل ها و منابع طبیعی باید احساس وظیفه کنند زیرا همه ما در تخریب این منابع سهیم هستیم .

وی ادامه داد: احیای جنگل ها به زمان زیادی نیاز دارد و متاسفانه مسئولان دیر به فکر چاره جویی برای رفع مشکلات در بخش آبخیزداری و منابع طبیعی افتاده اند.

شجاع گفت: اکنون چهار گروه کاری در سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور برای بهبود وضعیت منابع طبیعی تشکیل شده است .

وی با اشاره به تصمیم مسئولان کشور در خصوص ادغام سازمان های جنگل ها و مراتع، حفاظت محیط زیست و آب کشور اظهار داشت: نبایددر طرح ادغام این سازمان ها، بخش جنگل ها و مراتع به حاشیه رانده شود.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای حفظ منابع طبیعی کشور تاکید فراوان دارند، گفت: این تاکید ها فرصتی مناسبی برای بهبود وضعیت جنگل ها و منابع طبیعی کشور است.

وی افزود: باید از ظرفیت رسانه های جمعی کشور برای فرهنگ سازی در بخش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست استفاده بهینه شود.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور بر مزار مرحوم استاد کریم ساعی در محوطه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برای شادی روح آن مرحوم فاتحه قرائت کردند.

مرحوم دکتر کریم ساعی بنیانگذار سازمان جنگل ها و مراتع و مرکز آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار