واکنش به عدم پخش مصاحبه وزیر خارجه در سیما ؛
سیدرحمان موسوی / تابناک گیلان: این خبر به قدری برای رسانه های گروهی جالب بود که بلافاصله در تمامی شبکه های مجازی دست به دست شد تا جایی که حتی بسیاری از مردم ، دوشنبه شب را لحظه شماری می کردند که قرار است مرد شماره یک سیاست خارجی کشور در تقابل با چهره جذاب و پرشیطنت سیمای ملی چه بگوید.
کد خبر: ۱۵۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 23 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: هفته گذشته بود که خبر مصاحبه عادل فردوسی پور با وزیر امور خارجه کشورمان در پخش یلدایی برنامه 90 ، شور و شوق جالبی را بین هوادارن فوتبالی و غیر فوتبالی کشورمان ایجاد کرد.

به گزارش تابناک گیلان، این خبر به قدری برای رسانه های گروهی جالب بود که بلافاصله در تمامی شبکه های مجازی دست به دست شد تا جایی که حتی بسیاری از مردم ، دوشنبه شب را لحظه شماری می کردند که قرار است مرد شماره یک سیاست خارجی کشور در تقابل با چهره جذاب و پرشیطنت سیمای ملی چه بگوید.

اما تمام این شور و اشتیاق مردم در بلندترین شب سال با آغاز برنامه 90 و بغض فروخورده فردوسی پور در هم شکست.


مدیران سیما مصلحت ندیدند

در ابتدای برنامه ، عادل را با همان چهره مظلوم ماجرای نمایندگان مجلس در سال 89-88 دیدیم و جمله آشنایی که مدیران محترم سیما مصلحت ندیدند که مصاحبه من با دکتر ظریف ، وزیر امور خارجه کشور پخش شود.

اما روز گذشته این عمل مدیران سیما بی جواب نماند و بسیاری از مردم به اشکال مختلف نسبت به این اقدام غیرمنطقی و شاید مغرضانه واکنش نشان دادند.


مشکل صدا و سیما مصاحبه با ظریف بود نه .... / آن جوابیه بود یا لطیفه!؟

از سخنگوی وزارت امور خارجه که اقدام صدا و سیما در ممانعت از پخش مصاحبه مجری برنامه ورزشی 90 با وزیر امور خارجه را غیرمسئولانه خواند و خواستار پاسخگویی مسولان سیما به افکار عمومی ملت ایران بابت این اقدام شد تا پیام دلجویی دکتر ظریف به عادل و عذرخواهی فردوسی پور از وزیر امور خارجه به خاطر تصمیم مدیریتی قابل پیش بینی سرافراز و دوستانش.

گرچه به نظر می رسد توجیه سرافراز و مشاورانش برای مخالفت با پخش مصاحبه ظریف، «مسائل انتخاباتی» باشد، اما می توان به ایشان و دیگر مسئولین حساس و مقید به قانونِ صداوسیما این خبر را یادآوری کرد که شب گذشته، دکتر حدادعادل کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز به بهانه «شب یلدا» و «فال حافظ» در شبکه سه حضور یافتند!


مشکل صدا و سیما مصاحبه با ظریف بود نه .... / آن جوابیه بود یا لطیفه!؟


این اقدام مدیران ارشد سیمای کشور درحالی است که درست قبل از آغاز برنامه نود ، غلامعلی حداد عادل آنهم در آستانه انتخابات مجلس و درحالی‌که وی نیز در شمار کاندیداهای این دوره است؛ در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کرد و به صورت زنده سخنرانی کرد و برای مخاطبان شعر خواند.

این عمل صدا و سیما به قدری قابل تامل بود که صادق زیباکلام (استاد دانشگاه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این رفتار مدیران سازمان اظهار داشت: رفتار صداوسیما نشان داد این سازمان متعلق به همه ۸۰ میلیون نفر مردم ایران نیست بلکه متعلق به ۴ میلیون نفری است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری به سعید جلیلی رای داده‌اند.

در هر حال هرچه است باید طی سال های گذشته باور می کردیم که صداوسیما کاملا تاکید دارد که سازمانی متعلق به گروهی خاص از اصولگرایان تندرو است و از آشکار شدن این موضوع هم ابایی ندارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار