تابناک: یک عضو کمیته جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در کمیته جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در حال بررسی و تدوین طرحی هستیم که طبق آن مزیت‌های هر کالا در اصفهان بررسی شود.
کد خبر: ۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ 28 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیر کشانی شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در همایش جوانان و موقعیت‌های ثروت آفرینی در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در آمریکا نزدیک به 60 سال پیش اتاق بازرگانی مخصوص جوانان ایجاد شد و به صورت متمرکز بر روی بحث جوانان کار کرد و معنی بیزینس و تامین مالی و اقتصاد را به درستی در جامعه تعبین کرد.

وی افزود: حالا امروز در جامعه آمریکا اگر از یک کودک بپرسید که می‌خواهد در آینده چه کار شود دیگر همه نمی‌گویند مهندس، پزشک و یا خلبان، بلکه بیشتر کودکان آمریکایی دوست دارند بیزینس کار کنند و به دنبال اقتصاد بروند.

این عضو کمیته جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اتاق بازرگانی با هدف جمع آوری مشکلات جوانان و بررسی و رفع مشکلات آنان ایجاد و امروز با بررسی مشکلات متعدد 100 جلسه مشکلات را تفکیک کردیم و به 30 مشکل رسیدیم که از این میان 5 مشکل اساسی جوانان اصفهانی انتخاب شد.

کشانی ادامه داد: با راه اندازی این کمیته توانستیم در مراسم انتخاب صادرکنندگان استان یک صادرکننده جوان را هم انتخاب کنیم.

وی افزود: در این کمیته در حال تدوین برنامه و راهکارهایی هستیم که طبق آن الگوها و توسعه کالاهای اصفهان بررسی می‌شود یعنی در مورد هر کالا مزیت‌های آن در اصفهان بررسی می‌شود.

این عضو کمیته جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: اگر امروز مسئله مهم سرمایه گریزی در اصفهان جدی شده به دلیل این است که از ابتدای آغاز مشکل نتوانسته‌ایم راه حل مناسبی برای آن ارائه دهیم، چراکه راه حل‌های خوب از تصمیم‌های تیمی و کارهای تیمی بیرون می‌آید و در این کمیته به دنبال چنین راه حل‌هایی هستیم.

ساختار بانکی کشور اجازه کار به جوان نمی‌دهد

همچنین یک استاد دانشگاه اصفهان گفت: امروز اگر یک جوان ایرانی ایده داشته باشد برای تامین منابع مالی با مشکل مواجه می‌شود، چراکه در ساختار بانکی سابقه بانکی بسیار مهم است و بنابراین وقتی که به جوان این چنین اطمینان نمی‌شود قطعا سهم بالایی از سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی برای ایده جوان تحقق نمی‌یابد.

باستانی با بیان اینکه ساختار بانکی کشور اجازه نمی‌دهد جوانان بخواهند کار کنند، افزود: نگاه کوتاه مدت و ضرب العجلی به مسئله بیکاری، و اینکه بانک را به عنوان پدرخوانده سیستم تامین مالی بدانیم باعث شده تا آسیب‌های سیستم بانکی به خصوص فسادهای بانکی به راحتی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: به روز نبودن قانون‌های عملیات بانکی و پاسخگو نبودن سیستم بانکی بر اساس نیازهای موجود و کمبود دانش‌های مالی باعث شده تا فعالان اقتصادی و کسب و کار جوانان با مشکل مواجه شود.

این استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان تاکید کرد: عدم حضور جوانان در نهادهای تصمیم سازی، بالا بودن هزینه تولید در شرایط فعلی اقتصاد از مشکلاتی است که اقتصاد جوان و تولید کشور را درگیر کرده است.

باستانی اضافه کرد: برای رفع مشکلات باید در گام اول هزینه تبدیل علم به ثروت را کاهش دهیم و چرخه تبدیل علم به ثروت که همواره در کشور تکمیل نشده را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به جوانانی نیازمندیم که بزرگ فکر کنند و بتوانند ایده‌ها را به دانش و دانش را به علم و علم را به ثروت تبدیل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :