کد خبر: ۱۴۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 22 December 2015
تنور انتخابات گیلان در چهارمین روز از ثبت‌نام نمایندگی دهمین مجلس شورای اسلامی با حضور چهره‌های متفاوت از گرایش‌های مختلف سیاسی گرم‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان در 11 حوزه انتخابیه در حال برگزاری است.

آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود مراکز حوزه‌های انتخابیه گیلان هستند ضمن اینکه ثبت‌نام نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان تنها در فرمانداری رشت انجام می‌شود.

داوطلبان برای نام‌نویسی باید اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه تصویر تمام صفحات آن، 10 قطعه عکس جدید 4×3 با زمینه روشن، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر مبنی بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی را به همراه داشته و به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم نام‌نویسی اقدام کنند.

در مدت سه روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعداد 89 نفر در گیلان ثبت‌نام کرده‌اند و شمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان به 18 نفر رسیده است.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 26 آذر ماه آغاز شده، تا دوم دی ماه جاری ادامه دارد و مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تا چهارم دی ماه است.

صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیئت‌های اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراض خود را ارائه دهند تا در هیئت‌های نظارت بر انتخابات بررسی شود و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان اعلام کنند.

نظر نهایی شورای نگهبان نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام می‌شود و اعتراض داوطلبان به این نظر شورا در مرحله بعدی صورت می‌گیرد.

اسامی نهایی کاندیداها در 20 بهمن ماه امسال توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

از 29 بهمن ماه امسال تا پنجم اسفند به مدت یک هفته زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات خواهد بود و مردم در هفتم اسفند ماه امسال با حضور در پای صندوق‌های رأی فرد منتخب و اصلح خود را روانه مجلس می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار