آخرین خبرهای خبرنگاران تابناک از فعالیت های انتخاباتی و اسامی کاندیداها در استان خراسان جنوبی
فرماندار فردوس: داوطلبان باید از وعده های غیرقابل انجام بپرهیزند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند/ تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی به 12 نفر رسید/ سرپرست دفتر انتخابات استان : از بین ثبت نام شدگان تا عصر دیروز، چهار نفر از حوزه انتخابیه نهبندان، سه نفر از فردوس، دو نفر از قاین و سه نفر از بیرجند بوده اند
کد خبر: ۱۴۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷ 21 December 2015


فرماندار فردوس: داوطلبان نمایندگی باید از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای پرهیز کنند

فرماندار نهبندان: تحقيقات محلي از افراد هيچ جايگاه و صورت خوبي ندارد و ملاك عمل نيست، نباید بي جهت و به صرف گفته ها و شنيده ها با آبروي هر فرد بازي كرد

 

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی اعلام کرد: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی  و مجلس خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد و تا عصر دیروز مجموعا 12 نفر برای مجلس شورا و یک نفر برای مجلس خبرگان در سراسر استان ثبت نام کرده اند.

علی جزندری دیشب در گفت وگوی اختصاصی با تابناک گفت: از بین داوطلبان نمایندگی در استان تا عصر دیروز، چهار نفر از حوزه انتخابیه نهبندان، سه نفر از حوزه انتخابیه فردوس، دو نفر از حوزه انتخابیه قاین و سه نفر نیز از حوزه انتخابیه بیرجند ثبت نام کرده اند.

شنیده های خبرنگاران تابناک حاکی است که در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان محمدرضا مجیدی، علی رضایی و شکرالله بیگی، در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه جواد هروی و سید محسن علوی، در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه طاهر نجفیان و سید هاشم طبسی و هادی خسروی و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز مهدی مومنی، مراد هاشم ‌زهی، محمدرضا صابری و مهدی مودی ثبت‌نام تا دیروز ثبت نام کرده اند.

فرماندار فردوس: داوطلبان نمایندگی باید از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای پرهیز کنند

رجبی مقدم فرماندار فردوس در گفت وگو با تابناک با اشاره به اینکه تاکنون سه نفر از حوزه انتخابیه فردوس، بشرویه، سرایان و طبس برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد دو نفر امروز و یک نفر دیروز ثبت نام کره اند.

وی، قبول داشتن قانون اساسی، داشتن مدرک فوق الیسانس به بالا، داشتن سن بالای30 سال و زیر 75 سال، داشتن سلامت اجرایی و التزام به قانون اساسی را از شرایط عمومی داوطلبان مجلس شورای اسلامی برشمرد.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه حضور مردم نقش مهمی در انتخابات دارد، تصریح کرد: مردم بسیار هوشیار هستند و هرجا که لازم بوده به ندای رهبر گوش دادند و پای صندوق های رای حضور داشته اند و این دوره نیز حضور پرشوری در پای صندوق های رای خواهند داشت و با حضور خود فضای یاس و ناامیدی که دشمنان سعی دارند در جامعه ایجاد کنند را از بین می برند.

رجبی مقدم ادامه داد: هرجا که لازم بوده مردم برای دفاع از حیثیتشان حضوری پرشور داشتند و امیدواریم در این دوره نیز انتخابات پرشور و سالمی برپا شود.

وی اظهارکرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید از دامن زدن به مسائلی که در مسائل جامعه خلل ایجاد می کند بپرهیزند تا زمینه شادی دشمنان را فراهم نکنند و همچنین از مسائل قومی و قبیله ای پرهیز کنند.

فرماندار فردوس گفت: داوطلبان باید از وعده های غیرقابل انجام بپرهیزند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

هشدار فرماندار نهبندان به کاندیداها: نامه و طومار و امضاء به نام خانواده‌هاي گرانقدر شهداء بر عليه فرد يا افراد خاصي جمع نکنید

فرماندار نهبندان از یکسان سازی اعضاء ستاد اجرايي انتخابات مجلس خبرگان رهبري با مجلس شوراي اسلامي در این شهرستان خبر داد و گفت: اين اعضاء جزو معتمدين هر دو انتخابات پيش رو خواهند بود.

به گزارش تابناک، اصغر نظافت در نشست مشترك هيات اجرايي و نظارت، شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه ملاك در تاييد و رد صلاحيت ها فقط قانون است، گفت: ملاك عملي ما بررسي دقيق استعلامات اربعه است.

وی با اشاره به اینکه تحقيقات محلي از افراد هيچ جايگاه و صورت خوبي ندارد و ملاك عمل نيست، گفت: نباید بي جهت صرف گفته ها و شنيده ها با آبروي هر فرد بازي كرد.

فرماندار نهبندان با تاکید بر اینکه هيچ كسي از ما نه معصوم است، نه حقوقدان و نه فقيه، تصریح کرد: همواره خدا را شاهد و ناظر بدانيم، در مورد زندگي مردم هيچ فردي بيشتر از وزارت اطلاعات، ناجا، دادگستري،  حتي ثبت احوال چيزي نمي داند.

نظافت با بیان اینکه نباید براي خودمان فتوي صادر کنیم، ادامه داد: در جلسات بررسي صلاحيت نامزدها براي هر ادعايي بايد سند ارايه شود، صرف گفته و شنيده شده نمي شود نظر داد .

وی ادامه داد: از الان اعلام مي كنم، نامه و طومار و امضاء جمع كردن و يا دست به دامان  شدن خانواده‌هاي گرانقدر شهداء بر عليه فرد يا افراد خاصي تلاش بيهوده است... کاندیداها از این رفتارها بر حذر باشند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: اينجا شهر و محيط كوچكي  است، از كجا معلوم و چه تضميني است كه فردي كه براي نامزد خاصي از او تحقيقات شده با آن نامزد خصومت شخصي نداشته باشد!؟  بنابراین همانطور كه مقام معظم رهبري هم بارها فرموده اند بايد قانون اجراء شود و ملاك ما عمل به قانون است.

نظافت خاطرنشان کرد: اگر قانون اجرايي شود همه با هم رفيق و برادريم، اما وقتي براي فردي سليقه هاي شخصي لحاظ شود خود باعث شكاف و دلخوري مي شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار